Ilir skrev:
it_mutt skrev:
Ilir skrev:
köp en audi a3 2005 med 2.0T 200hk ligger på 60-70 tusen själv kör ja audi a4 1.8T går jätte bra bra axx och toppfart 240 audi är bäst men tanke på att du kör mycket stad körning så är en audi a3 jätte bra liten o snabb som fan
När TS har en budget på 7-20K, så är det totalt menlöst att komma med bilförslag i prisklassen 60-70K.
Nej, En A4 1.8T gör inte 240km/h, inte ens en 1.8Ts gör det (även om det är nära).
- - - - - - - - - - - -
Däremot, så är förslaget om en A3 inte att förkasta. Trevlig bil, 1.8T går att hitta i bra skick för "mitt i din budget" för en 98-99-något. Så, det kan kanske vara en kandidat. Snäppet större än Clion, men ett par snäpp "mer bil".
HAHAHAAH ja har kommit upp i 238 med den tro inte de som står i boken är sann testa köra en audi a4 1.8T som är vädigt bra skick så ska vi se hur mycket du kommer upp i
Givetvis, din bil, med några år på nacken, är i bättre skick, och mer optimerad än testbilarna. 238km/h är då fortfarande inte 240km/h.
Spontant, med tanke på ditt skrivsätt, så skulle jag gissa på att jag redan ägt fler Audis i mitt liv, än vad du kommer göra.
Din bil gör inte 240km/h, och det har du själv bekräftat precis <punkt>
- - - - - - -
Cracksoup skrev:
Audi A3 verkar vara en värdig kandidat alltså. Någon som vet hur ljudisoleringen är 98-99 årsmodellerna? Är de lika stabila som A4?
Det är helt ok. Jag skulle spontant säga att ljudmässigt är det i samma klass som de första B5:orna (dvs A4 fram till 99b). Kanske något minimalt mer ljud, men långt mycket tystare än en Clio (utan att ha kört en 04 i det senaste).
I mitt tycke är A3:an en "avklippt A4", där du helt enkelt saknar bagageutrymmet, eller storleken på bagageutrymmet, som du har i en A4.
När det gäller "stabil", så beror det givetvis på vad du tänker på (kvalitémässigt, stabil på vägen osv)