2508
Sök

M3 eller RS4?!

607 Inlägg
15 februari 2007
#201
Varför fortsätter denna tråd när ägaren vart sugen på en porsche?

Tycker att ni snarare försämmrar än förbättrar bilens omdömen när ni tjafsar, håll det på en vettig nivå.

Alla tycker olika det går inte att komma ifrån det är bara att acceptera, man kan inte tvinga någon annan att tycka något.

Sen alla tider som ni lägger upp. det kan skilja så pass mycket mellan två exakt likadana bilar pga diverse inställningar, klimat mm så det är klart att i vissa fall kör bilmärke nummer ett ifrån två och tvärtom.

Mvh

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

IT-Tekniker
144 Inlägg
15 februari 2007
#202
Kan man få lite källor på allt du slänger ur dig också är du snäll?

cado_mdrei skrev:
Nasty skrev:
Orkar inte läsa hela tråden men...nya RS4 har fördelat kraften 40/60 över fram/bakaxel. Den är alltså inte lika understyrd som den äldre verisionen. En roligare bil att köra helt enkelt. Förmodligen bättre än M3 e46 men, som många redan nämt, så skiljer det en del i pris. Allt snack om 0-100 tycker jag är ointressant. M3 gör sig bäst på bana, precis som porschar. Här är några ca tider från banor i tyskland.
Ringen:
M3: 8,20
RS4 V6: 8,25
RS4 V8: 8,09
Hockenheim kleiner Kurs:
M3: 1,18,4
RS4 V6: 1.18,2 min

Kan inte garantera att det är absoluta topptider men det ger en fingervisning iaf.
När M3 e92 gör entrè sjunger den feta damen tongue

tidder på den nya rs4 är satta me R-däck där av det finna tidde på rs4, medans den äldre rs4 och m3 kördes på gatdäck.


71 Inlägg
15 februari 2007
#203
dG skrev:
Kan man få lite källor på allt du slänger ur dig också är du snäll?

cado_mdrei skrev:
Nasty skrev:
Orkar inte läsa hela tråden men...nya RS4 har fördelat kraften 40/60 över fram/bakaxel. Den är alltså inte lika understyrd som den äldre verisionen. En roligare bil att köra helt enkelt. Förmodligen bättre än M3 e46 men, som många redan nämt, så skiljer det en del i pris. Allt snack om 0-100 tycker jag är ointressant. M3 gör sig bäst på bana, precis som porschar. Här är några ca tider från banor i tyskland.
Ringen:
M3: 8,20
RS4 V6: 8,25
RS4 V8: 8,09
Hockenheim kleiner Kurs:
M3: 1,18,4
RS4 V6: 1.18,2 min

Kan inte garantera att det är absoluta topptider men det ger en fingervisning iaf.
När M3 e92 gör entrè sjunger den feta damen tongue

tidder på den nya rs4 är satta me R-däck där av det finna tidde på rs4, medans den äldre rs4 och m3 kördes på gatdäck.


Allt enligt tyska auto motor sport...gå in på einzwedrei.de så har du att läsa det är inte något jag hittar på.

IT-Tekniker
144 Inlägg
15 februari 2007
#204
Mjaa skulle gärna vilja ha en direktlänk om just det du skrev om.. är inte särskilt duktig att hitta på tyska sidor..

cado_mdrei skrev:
dG skrev:
Kan man få lite källor på allt du slänger ur dig också är du snäll?

cado_mdrei skrev:

tidder på den nya rs4 är satta me R-däck där av det finna tidde på rs4, medans den äldre rs4 och m3 kördes på gatdäck.


Allt enligt tyska auto motor sport...gå in på einzwedrei.de så har du att läsa det är inte något jag hittar på.


71 Inlägg
15 februari 2007
#205
dG skrev:
Mjaa skulle gärna vilja ha en direktlänk om just det du skrev om.. är inte särskilt duktig att hitta på tyska sidor..

cado_mdrei skrev:
dG skrev:
Kan man få lite källor på allt du slänger ur dig också är du snäll?



Allt enligt tyska auto motor sport...gå in på einzwedrei.de så har du att läsa det är inte något jag hittar på.


Oke ska fixa det när jag kommer hem är på jobbet just nu...ha det

Avstängd
63 Inlägg
15 februari 2007
#206
cado_mdrei skrev:
dG skrev:
Kan man få lite källor på allt du slänger ur dig också är du snäll?

cado_mdrei skrev:

tidder på den nya rs4 är satta me R-däck där av det finna tidde på rs4, medans den äldre rs4 och m3 kördes på gatdäck.


Allt enligt tyska auto motor sport...gå in på einzwedrei.de så har du att läsa det är inte något jag hittar på.

http://www.einszweidrei.de/
där har du tider om de flesta bilar.

71 Inlägg
15 februari 2007
#207
dg
nu har du alla tider som du behöver...

IT-Tekniker
144 Inlägg
15 februari 2007
#208
Men alltså. Är detta tider dem fått fram när dem testat bilarna själva eller? För annars stämmer inte en tid. Ska ju inte klaga själv eftersom min ska vara 0.2sek snabbare där, 5.2 enligt dem men ta s2an tillex. som ska göra mellan 5.7 och 6.1sek beroende på utrustning. Där gör den det på 6.9sek (92an) enligt den sidan.

Monster_Femma skrev:
cado_mdrei skrev:
dG skrev:
Kan man få lite källor på allt du slänger ur dig också är du snäll?

Allt enligt tyska auto motor sport...gå in på einzwedrei.de så har du att läsa det är inte något jag hittar på.

http://www.einszweidrei.de/
där har du tider om de flesta bilar.
Senast redigerat av dG (15 februari 2007)


72 Inlägg
15 februari 2007
#209
Ckosworth skrev:
Sen alla tider som ni lägger upp. det kan skilja så pass mycket mellan två exakt likadana bilar pga diverse inställningar, klimat mm så det är klart att i vissa fall kör bilmärke nummer ett ifrån två och tvärtom.

Mvh

Helt sant.Yttreomständigheter spelar rätt mycket.

Därför vore det bästa om dem hade testat dem två bilarna vid samma dag och på samma strecka och med samma mättinstrument.

Mvh
Senast redigerat av Golf_Gti (15 februari 2007)

71 Inlägg
15 februari 2007
#210
dG skrev:
Men alltså. Är detta tider dem fått fram när dem testat bilarna själva eller? För annars stämmer inte en tid. Ska ju inte klaga själv eftersom min ska vara 0.2sek snabbare där, 5.2 enligt dem men ta s2an tillex. som ska göra mellan 5.7 och 6.1sek beroende på utrustning. Där gör den det på 6.9sek (92an) enligt den sidan.

Monster_Femma skrev:
cado_mdrei skrev:

Allt enligt tyska auto motor sport...gå in på einzwedrei.de så har du att läsa det är inte något jag hittar på.

http://www.einszweidrei.de/
där har du tider om de flesta bilar.


Det är tider som den mest kända bil tidning i europa har fått när de har testat bilar...helt klart är det vid olika punkter och med olika exemplar....

131 Inlägg
1 augusti 2009
#211
Skulle utan att tveka tagit en M3, men ta en rs4 om du har gott om pengar att reparera för, för du kommer med största sannolikhet att få problem med din rs4 förr eller senare..

7 120 Inlägg
1 augusti 2009
#212
Härlig bump!

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 augusti 2009
#213
KiLiN skrev:
Skulle utan att tveka tagit en M3, men ta en rs4 om du har gott om pengar att reparera för, för du kommer med största sannolikhet att få problem med din rs4 förr eller senare..

Grattis, tråden var ju bara 2 år gammal. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 827 Inlägg
1 augusti 2009
#214
Man kan ju bara hoppas på att han inte har beslutsångest längre... Det var 3 år sen!!!

För fan, sluta sitt och gräv i gamla trådar.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 augusti 2009
#216
Andree skrev:
M3.... alltid M3

Håller med att en M3 alltid är en M3, lite av en ikon faktiskt. Audi är en lika bra bil, men i den här klassen är det detaljer och jag har aldrig gillat Audis konstruktion med motorn framför framaxeln. Snudd på felkonstruktion enligt mig, trots att quattro systemet (speciellt nu när det börjat driva mer bak än fram) är rätt duktigt på att motverka den hävstång det blir.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
2 augusti 2009
#217
Rquired skrev:
Andree skrev:
M3.... alltid M3

Håller med att en M3 alltid är en M3, lite av en ikon faktiskt. Audi är en lika bra bil, men i den här klassen är det detaljer och jag har aldrig gillat Audis konstruktion med motorn framför framaxeln. Snudd på felkonstruktion enligt mig, trots att quattro systemet (speciellt nu när det börjat driva mer bak än fram) är rätt duktigt på att motverka den hävstång det blir.

Dock så är e30 den enda m3 som får mig att höja på ögonbrynen tongue

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.


Sök