2756
Sök

M50 och M52

72 Inlägg
22 juni 2014
Trådstartare
#1
undrar lite över styr systemet på en M50 och M52 motor, om båda har vanos kan man la ta M50 motorn och köra med M52 data boxarna eller måste man byta de med?
Tack på förhand!!
//Tagebro


7 Inlägg
22 juni 2014
#2
varför ska du byta?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
22 juni 2014
#3
Vad är det för motor du har? Vanosen på M50TU är singel, TU på M52 är dubbel det är sällsynt att en styrbox kan flyttas över och det är ännu mer sällsynt att den går bra, du kommer tjäna i längden på att ta rätt styrbox om du ska byta motor...


72 Inlägg
23 juni 2014
Trådstartare
#4
snyggkollin skrev:
varför ska du byta?

Ska bygga smidd botten del på en m50b20 motor

MeloveGolf skrev:
Vad är det för motor du har? Vanosen på M50TU är singel, TU på M52 är dubbel det är sällsynt att en styrbox kan flyttas över och det är ännu mer sällsynt att den går bra, du kommer tjäna i längden på att ta rätt styrbox om du ska byta motor...

jag har singel på m52b20 så det borde ju gå?


7 Inlägg
23 juni 2014
#5
höll de inte?

72 Inlägg
23 juni 2014
Trådstartare
#6
snyggkollin skrev:
höll de inte?

Jodå det håller, ska bara bygga värre


1 507 Inlägg
23 juni 2014
#7
De tidiga m50 har bosch styrsystem och m52 har siemens, det är olika givare till topp och vev. Lufttempgivarna har olika motstånd på m50 och m52 etc. Det går att köra en m52 med m50 box, men för att få det att funka måste du flytta över de flesta givare och kanske t.o.m. kabelhärvan.

Mvh
/T
Senast redigerat av Tuggummimannen (23 juni 2014)


72 Inlägg
23 juni 2014
Trådstartare
#8
Tuggummimannen skrev:
De tidiga m50 har bosch styrsystem och m52 har siemens, det är olika givare till topp och vev. Lufttempgivarna har olika motstånd på m50 och m52 etc. Det går att köra en m52 med m50 box, men för att få det att funka måste du flytta över de flesta givare och kanske t.o.m. kabelhärvan.

Mvh
/T

jaha okey smile
men då tar jag bara blocket ist smile Tack för svaret smile



Sök