Hej.
Har en tidigare tråd angående Skoda RS vs Saab 9-5 Aero, som jag fick väldigt många och bra svar på då tyckte jag att Skodan slog Saben :$ Inte motormässigt då
Nu har jag kommit in på nya spår igen, min beslutsångest är enorm när det gäller köp av olika saker haha
Nu är jag inne på en Ford Focus ST fast då kommer jag behöva spara extra, men de skulle inte göra mig något då jag tycker bilen har en otroligt vacker design, motormässigt är den också väldigt bra T5 motor aldrig fel 225hk orginal
Fast den kostar som sagt 100 000:- mer än Skodan och Saaben. Har forskat i massa forum och läst om att bla Skodans bromsar inte är så bra när det gäller regn, även att växellådan krånglar en hel del på bilarna samt att framstolarna inte har världens bästa kvalite.
Saaben har man ju hört som man alltid kommer höra att även deras växellådor krånglar, motorn, oljesludge problemet, di kasetten osv.
När det gäller Forden så har jag inte hört eller läst någonting alls som är dåligt, snarare allt det positiva, men forfarande så får jag beslutsångest.
Jag hade tänkt mig att trimma bilen, Saaben har helt ok orginal samt Forden, fast Skodan skulle behöva att trimmas och det räknar jag med i priset, för att få skodan upp i 230hk så skulle det kosta 35624:- inklusive montering + bilköpet säg 150 000 då är man uppe i 195 000, skulle det inte löna sig att köpa en Ford Focus ST? eller jag vet inte, vad säger ni folk, vad hade ni gjort om ni var i min sits?
Tacksam för alla svar som kan påverka mitt bilköp då jag kommer ha bilen i x antal år framöver isåfall.