2977
Sök

Vilka tändstift NGK

249 Inlägg
30 juni 2014
Trådstartare
Vilka ska man köpa ?
Fungerar vilken som helst ?
Finns dem som kostar 56kr/st och 200kr/st osv funkar det med billiga eller måste man använda de som är just för bilen ?

Vw Golf TSI 140HK 2007
Senast redigerat av nakti (30 juni 2014)

3 295 Inlägg
30 juni 2014
köp dom som ska vara till din bil, enklast.

249 Inlägg
30 juni 2014
Trådstartare
Okay tack!

Vila i frid, pappa..
517 Inlägg
30 juni 2014
Skillnaden mellan 56kr/st och 200kr/st är att dem för 200 förmodligen avser platinastift - något lägre förbrukning och bytesintervallen blir längre.
Annars är skillnaden egentligen inte märkbar. Speciellt inte på så låga HK.

1 354 Inlägg
30 juni 2014
En sak jag upplevde (vet dock inte om det var inbillning eller på riktigt) var att med platinastiften behövde bilen något halvt snurr extra på sig för att starta, min tanke var att då du har kallare stift med platina blir det självklart lite svårare att starta när det är kallt ute. Så om du har en svårstartad bil på vintern, tänk över en extra gång ifall du vill ha platinastift. Om det är korrekt det jag säger annars får någon säga skitsnack du var full varje gång du starta bilen smile

Vila i frid, pappa..
517 Inlägg
30 juni 2014
Mack855 skrev:
En sak jag upplevde (vet dock inte om det var inbillning eller på riktigt) var att med platinastiften behövde bilen något halvt snurr extra på sig för att starta, min tanke var att då du har kallare stift med platina blir det självklart lite svårare att starta när det är kallt ute. Så om du har en svårstartad bil på vintern, tänk över en extra gång ifall du vill ha platinastift. Om det är korrekt det jag säger annars får någon säga skitsnack du var full varje gång du starta bilen smile

Verkar konstigt, då platinastift har fler sidoelektroder - fler tändvägar att välja..?

1 354 Inlägg
30 juni 2014
zekezeke skrev:
Mack855 skrev:

Verkar konstigt, då platinastift har fler sidoelektroder - fler tändvägar att välja..?

Som jag skrev, kan ha varit inbillning ifrån min sida wink

6 632 Inlägg
30 juni 2014
Priset glöms fortare än kvalitén..

De flesta moderna motorer idag är riktigt griniga på att få rätt tändstift, somliga går att köra på andra inte.

Här får du bäst svar: http://www.ngkpartfinder.co.uk/partfinder.php
Kopiera namnet på tändstiften och sök på Ebay.

De/Dem

Vila i frid, pappa..
517 Inlägg
1 juli 2014
Malheus skrev:
Priset glöms fortare än kvalitén..

De flesta moderna motorer idag är riktigt griniga på att få rätt tändstift, somliga går att köra på andra inte.

Här får du bäst svar: http://www.ngkpartfinder.co.uk/partfinder.php
Kopiera namnet på tändstiften och sök på Ebay.

självklart ska man kolla vilka stift bilen vill ha, men oftast kan man välja mellan platina eller standard i vilket fall.

Sök