Ända sedan jag bytte skivor och belägg på min Volvo 850 så tjuter bromsarna vid inbromsning i låg fart. Har haft detta över ett halvår. Jag har provat att plocka bort beläggen och kolla så att allt sitter som det ska. Och allt går lätt och fint. Finns det något trix man kan göra med beläggen? Jag har hört att man kan göra en kanal i beläggen med bågfilen och även något trix med att borra hål och stoppa dit blyerts. Är detta något ni känner till? Brukar det tjuta lika mycket fram som bak?
Tyvärr så är det så att beläggen kan tjuta helt nya. och Nej det spelar ingen roll om det är biltema eller brembo eller nåt annat märke det kan vara så från fabrik skillnaden ligger i om du köper från ett "dyrare" märke så ersätter dom beläggen för att de tjuter det gör inte biltema.
och Nej det spelar ingen roll om det är biltema eller brembo eller nåt annat märke det kan vara så från fabrik skillnaden ligger i om du köper från ett "dyrare" märke så ersätter dom beläggen för att de tjuter det gör inte biltema.
Köper man beläggen på Volvo så sitter det extra plattor på dem för att få dem tyst vilket det inte gör på biltemas belägg.
Gissar på biltemas belägg, prova att sätta dubbelhäftande tejp mellan belägg och ok. Tänk på att putsa av ytan på ok och kolv från skit så tejpen fastnar.