Dag 3 (igår):
Glasen vart bättre men ändå inte perfekta. En del repor som inte ville bort utan grov våtslip, samt brännmärken på insidan från halogenljusen. Bättre än förut iaf.
Fortsätter då med led-rörs installationen i själva strålkastaren. Testade använda dubbelhäftande monteringstejp, men märkte att det inte satt särskilt bra på gummirören. Gick att dra av rören för lätt så fick söka mig efter andra monteringsmetoder:
Det följer ju med clips och skruvar då det är tänkt att man ska montera clipsen runt om sen dra röret igenom dessa så den sitter fast. Men jag drog mig från att skruva och borra i strålkastaren.
Testade sedan silikon, men det var ju en tvärnit.
Blev alltså inte så många kort tagna här då jag kände hur irritationen bubblade fram.
For sen iväg till stan i jakt på lämpligt snabblim. Hittar ett två-komponents plastlim där applicatorn ser ut som en tuschpenna.
Enkelt, simpelt och stabilt blev det. Önskar jag hade gjort såhär från början:
Virar runt lite vit pvc-tejp på kablaget efter röret för att maskera vit/röd kabel. Smälter in snyggare i strålkastarhuset:
Bara att dra kablaget förbi ut till baksidan samt montera ihop lyktglasen. Täta väl med silikon då man inte vill ha in fukt:
(fotnot: pennan på bilden är inte applicatorn)
(Idag, den fjärde dagen, lyckades jag montera tillbaks allt igen. Strålkastarna, sladdar/kablage, stötfångaren, regskylten. Fler bilder kommer imorgon på totala resultatet. Men en sneakpeak kan jag bjuda på: