Hi,
Som titeln antyder jag är fransk och jag skriver med en automatisk översättare! Jag hoppas att jag skulle förstå!
Jag hittade "Garaget" i att söka information för att installera en motor på en D5252T volvo 240 och jag reste bara det forum som verkar mycket intressant, jag tror att det inte finns någon likvärdigt med oss.
Här är min tidigare "projekt", jag vet inte om den här bilen importerades till Sverige?
IL är en Peugeot 305 Diesel (XUD9) 1989, det sista året i produktion sedan 1977
för mig är det volvo 240 franska: en bekväm och robust lång karriär familjebil men föll i glömska, de är nästan alla delar till skrot (eller Afrika)
att köpa:
Med "stora" hjul och galleriet:
insidan, elektriska säten Citroën XM:
och ett system under huven har två tankar för att köras på friteringsolja
En dag fick jag en Citroën Xantia 1.9TD intercooler
motorn är monterad med sina långa box hastigheter, är det ganska lätt som jobb (utom avgas)
92CV i stället för 65.
Så .... jag nyligen köpt en Volvo 245 1984, min 6: e Volvo. I D24 har mer kompression.
Jag lagerför en D24 med några kilometer, men en 855 D5252T av 480.000km som tjänar mig varje dag (även modifieras för att köras på vegetabilisk olja) och kommer snart att stoppas eftersom kopplingen är död.
Även om motorn är nickel, jag har en annan 855 TDi rullar på handen så jag inte fixa det här.
Det skulle vara frestande att ta hans mekaniker att installera det i 245...... fortfarande en billig tunning.
Vi ses snart
Gaston