3344
Sök

FELKODER P0170 och P0171 på MB S203 C180

473 Inlägg
31 juli 2014
Trådstartare
hej jag har en MB c 180 kompressor -2007
Där jag först bytte motor efter som kamdreven var soprena på taggar och kedjan hoppade över , efter ca ett halvt där efter har motorlampan spökat med mig först var det lambda 2 som jag bytte sedan lambda 1 som jag oxå bytte där efter lambda 2 igen byttes ytterligare en gång . nu har jag fått code p0170  hade då isär Mff och gjorde rent med bromsrengörning såg över vacumslangarna där inkommande till EGR ventilen var lite dålig i ändan så jag kortade den , jag gjorde rent luftfiltret efter som jag uinte hade nått nytt hemma , bytte olja och startade upp den och körde en hel dag igår utan några felmeddelande tills nu på morgonen då lampan åter sken som en sol på bar himmel med ytterligaren en fel kod nämligen p0171. blir ganska trött på dessa fel . finns det nån som har en teori om vad det kan vara . är inne på tändstiften kanske de behöver bytas ? eller tändspolar ? det kan ju dock vara fel på MFF men jag vet ej hur man mäter upp denna . tacksam för alla förslag som är värda att testa

604 Inlägg
1 augusti 2014
0171 är oftast en luftläcka på insugssidan.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!

473 Inlägg
7 februari 2015
Trådstartare
ursäkta att jag inte har svarat tidigare men glömt av det helt enkelt
Jo så här blev det jag bytte båda lambda sonderna men fick inte veck det förbaskade motorlampan . beställde en Luftmassemätare på Ebay för endast 34 pund tänkte att detta kan aldrig gå men faktiskt så var det detta som gjorde att bilen nu funkar klockrent fått mer styrka och lampan är kolsvart och inga koder finns det kvar puh

Sök