2480
Sök

Kickdown problem Cheva Blazer (v6 4,3 4WD 1993)

12 Inlägg
1 december 2006
Trådstartare
Hej till alla glada! kan nån hjälpa mej med ett knivigt problem(knivigt för mej i alla fall) Har en Blazer med v6;a automat,som vägrar att växla ner,alltså lådan växlar upp om jag för spaken till 2;an och sen till drive,slirar inte,och kickar inte?växlar ej ner alls? har haft läcka i oljekylaren, har bytt den och oljan,det finns ingen vajer heller till kickdown, förmodligen styrs den elektroniskt eller av nåt annat?
är det lådan som e slut? snälla om nån vet vad felet kan va eller har en bra ide, vad jag kan göra har inte råd att lämna den till verkstad heller :sad kan meka själv dock så är denna min första "jänkare" och sista!

12 Inlägg
2 december 2006
Trådstartare
ingen som kan???

67 Inlägg
2 december 2006
tja!!!!! oljan där i din vxl låda hur va den ? slut eller??? det kan vara livsfarligt o byta olja på en gammal automat. gick han riktigt efter eller.brukar gå så där 2 veckor.

12 Inlägg
2 december 2006
Trådstartare
tack för svaret. oljan såg ju bra ut innan okså, det som hände var att den läkte ut oljan genom oljekylaren, jag undrar mest om nån vet vad som styr själva kickdownen?
(jag köpte bilen när det var snöstorm ni vet för nån vecka sen,märkte inget för det var så jäkla halt+säljaren hade även tömt kylsystemet på all olja.....
automatoljan och motorn delar ju kylare, dock har den ej läckt vatten i automaten bara tvärtom..

Sök