13 augusti 2014
Trådstartare
Såhär började mitt problem: skulle fara iväg en sväng startade bilen glömde en grej inne och kommer ut efter 5 min varpå bilen dött, startar igen utan problem åker en km sen tvärdör den. står en stund hostar lite på startgas, tar ur ett stift för att kolla gnistan då startar den(på tre cyl då givetvis) slår av i med stift =startar inte, får då stå ett tag sen startar den åker 6mil utan problem dan efter startar den inte..... laddar batteriet då jag nötte på startmotorn ett tag, hostar till 1-2ggr för att sedan vara helt livlös
(för den stå en liten stund händer samma sak)
igår hade den stått ett par dagar startade och gick 200meter bogserade hem den bytte soppafilter men har fortfarande samma fel har soppa fram till spridarbryggan gnista finns det. rengjorde endel kontakter igår. stiftet jag har haft ur har bra färg och är inte blött.
ska gå ut och kolla efter fler kontakter men kan ge mig fan på att den startar å går en stund för att sedan dö och när man sedan testar tända till 1-2ggr precis när man vrider på nyckeln för att sedan va helt livlös förutom på startgas.
Bilen är av årsmodell 88 och har 2liters insprut (efi)
VAD kan det va som felar?????