Tjena, jag råkade ut för samma sak, beror det på utseendet på fälgen?? Min är en BBS/Hirsh fälg väldigt lik din.
Och i mitt fall var det en Nordendäck anluten verkstad i Eskilstuna som klantade till det genom orefaren personal som inte kunde hantera monteringsmaskinen och glömde låsa armen och en ca 15cm repa var ett faktum.
I första läget förnekade de detta utan att "det var så innan" men de backade ganska snabbt och killen som monterat fick sparken (dumt nog, för han lärde sig nog en läxa och gör inte samma misstag igen)
Jag krävde ny fälg eller reparation och lack hos exempelvis fälgfixarna eller Skullman som är duktiga.
Nu skickade de hjulet till MaxMec i Eskilstuna istället eftersom de brukade använda honom.
Det tog närmare 1 månad att få tillbaka hjulet och jag fick rulla runt på utslitna vinterhjul nästan hela Maj månad :-(
Med facit i hand borde jag krävt ersättning utöver att de fixade och lackade fälgen.
T.ex. avdrag på kostnaden för montering eftersom jag blev utan sommar hjul så länge.
Och för att lackeringen inte är perfekt utan det syns en nyansskillnad då endast utsidan av fälgen lackades.
1. Ta kontakt med gummiverkstan innan du gör något alls själv.
2. Kräv ny fälg eller reparation av t.ex. Fälgfixarna (Stockholm) eller Skullman Enterprise (Åkers styckbruk)
3. Kräv ersättning om det tar mer än en vecka att fixa.