En uppdatering av februari-mars!
Bilen har varit på utställning, ungefär 3500 närvarande! Var den första utställningen jag ställde ut på, har bara varit på träffar innan.
Arbetet med drivlinorna fortsätter! Nu har vi rivit ned några växellådor och överväxlar, både J- och D-typ.
Ajaj, detta ville man ju inte se!
Dessa är båda från D-typen av överväxel, det skiljer tydligen lite mellan årsmodellerna
Såhär ser pumpen ut på en D-typ (nedan)
J-typ, betydligt större dimensioner och kraftigare.
Även lite olika konstruktioner mellan årsmodeller på växellådorna. Huset blev förstärkt senare. Den högra lådan är av senare modell, dock M40, fyllningshålet är lägre ned jämfört med M41. Den vänstra är en M30, nivåpluggen är högre upp, men har bara 3 växlar. Kan byggas om till M41.
M41 nedan
Jag väljer dock att bygga en M41 av M40-lådan jag har, huset är kraftigare och den nedre axeln har större diameter. Får borra och gänga en hög nivåplugg.
Tog och tvättade växellådan grundligt, det behövdes!
Drivlinan till kompisens Amazon är klar!
Börjar närma sig start! Detta är inte motorn som ska i P18, den har lite mer jobb kvar.
Lite blandade bilder