I helgen som gick passade vi på att ta bort de sista rutorna och det sista kromet. De bakre kromlisterna är lite småbökigt, de sitter med fyra skruvar. Det är trångt och vissa muttrar kan man inte se då de gömmer sig bakom plåt. Ramen runt ena dörren får nog bli en ny, klantig som jag är så kröktes den lite. Bästa är att få allt krom nytt.
En skruv utan skalle, men med polygrip så gick den bort.
Massan var fortfarande fin, hade torkat på ett ställe. Men det har skyddat mycket bra.
Här ser man att lacken har blivit solblekt om man jämför med den skyddade lacken
Tog även lite helhetsbilder med motorhuven borta från taket.
Lite rost på ramen, men inget farligt. Det satt tejp över, och sedan lack.
Vi hämtade även en bakaxel till P1800 hos farmor. Bakaxeln som sitter på nu är till en Amazon. Det är en annan utväxling på den, så hastighetsmätaren visar fel.
Bakaxeln till P1800 är det lite glapp i, men jag ska försöka att renovera den, kanske bara är lagret som är slut.
Men det har varit olja i den hela tiden, och den går lätt.
Bara att hoppas på att man inte krockar nu, skulle inte vara kul att få den här i ryggen.
Saaben kommer kanske att komma ut på garaget i sommar, en 2.0t -04. Finns lite planer för den.
Den ser lite rutten ut, men den är fin inuti. Blästra+lacka så blir den som ny
Det är otroligt att något så fult kan bli fint.
Snart står det fast om hjulupphängningen fram behövas att ta bort, då vi har fått kontakt med en ny lackerare. Men skulle gissa på att även det ska bort.
Det var allt från helgen
Ha det bra!
// MrCarl