Då var det dags för uppdatering.
Hittade till att börja med felet, drog ur luftmassemätaren och bilen gick som den skulle. Så jag beställde en ny som kommer till veckan, och for in till ett varmgarage för att slutföra det sista.
Först lite bilder på det som gjordes för några veckor sedan:
Kapade upp nya hål för utblåset. Dock skulle jag modda en liten läpp runt hålen men det höll inte bra alls så jag tog bort det.
Plastade igen originalhålen med glasfiber:
Spacklade i några omgångar tills det äntligen blev varmt i luften, så då blev det lackning:
Fick även hem coilsen:
Monterade bak (skitiga hjulhus.....):
Vart perfekt höjd
Blev montering fram, gick lätt på vänstersidan, men sen...
Sen började det jävlas, bulten som håller fjäderbenet gick av(!!). Borrade ut:
Men bestämde mig för att ta lös allting för att lättare gänga om.
Och monterade ihop allting:
Blev nya stag på båda sidor också
:
Ställde först in coilsen lägst så däcken tog i när man svängde, så höjde upp och såhär blev det:
Sedan löste jag äntligen problemet på det felande handtaget (Gick knappt att öppna förardörren utifrån).
Insåg att det var lika bra att ta lös hela låset:
Spände om fjädern i höger hörn, sedan funkade det
Monterade kofångarna, lite små missnöjd med passformen, men men:
Så, åkte in till ett garage i i lördags, började med att montera avgasröret:
Tog lite helhets bilder före poleringen:
Satte sedan fast gallret i fronten, som jag även satte fast skylten på
Efter polering
Monterade också led skyltbelysning, men det har jag ingen bild på, tror dem flesta vet hur det ser ut
Önskar dock att jag hade fått tagit helhetsbilderna med sommarfälgarna då det ser tio gånger bättre ut, men det är som det är.
Lägg märke till att en sida har svarta lister och en krom, har dragit bort satt ingen sida har svarta eftersom plastidipen började släppa.. Så till våren/sommaren (rätt temperatur) kommer jag lacka dem svart med färg istället, då jag inte gillar krom. Kan säga redan nu att det heller inte blir någon heldip på bilen då det är pengar i sjön (håller inte för fem öre).
Monterar luftmassemätaren när den kommer och sedan är den fit for fight, sedan får vi se vad som sker i framtiden!
Det var allt för denna gång, ha det!