2480
Sök

B230FD Folkracetrimmad

150 Inlägg
23 augusti 2014
Trådstartare
Tjenare, har en 940, b230FD som nu har blivit lite folkracetrimmad, ny kamaxel, ny topp, planad 2mm och rensad katt, trimchippad också. Nu är det så, att kompisen som jag trodde visste hur man gjorde med allt det här med kamaxeln, ställa in grader o sådär, han kunde inte det. Så, nu är jag ute på lite djupt vatten, o har ingen lust o skicka in den till en verkstad.

Toppen är planad 2mm, och nu behöver jag lite hjälp med hur jag ska ställa in graderna, jag vet verkligen inte hur jag ska göra?

Är det kanske bäst o lämna in den för en tusenlapp ? Eller ska jag försöka göra det själv?

Kan man ställa den original?

2 452 Inlägg
23 augusti 2014
prata med mpre.se

döden kommer tillbaka

773 Inlägg
23 augusti 2014
om du ska montera kamaxeln i toppen så är det bara och kolla hur den ska vara schimsad och sen nolla kammen som den är byggd efter. så ta reda på hur kamen ska ställas in.

150 Inlägg
24 augusti 2014
Trådstartare
tvedberg skrev:
om du ska montera kamaxeln i toppen så är det bara och kolla hur den ska vara schimsad och sen nolla kammen som den är byggd efter. så ta reda på hur kamen ska ställas in.

Jag håller på just nu o tar reda på shimset, mäter o sådär. Men så du menar att jag inte behöver ställa in graderna, utan jag behöver bara nolla kammen?

Sök