Hej alla!
Tänkte starta ett seriöst bil projekt, då jag känner att det skulle vara kul att göra något med min gamla volvo diesel och samtidigt visa andra, detta projekt är inget ihop kast på 5 dagar detta kommer att ta sin tid
och samtidigt vara ett seriöst projekt med uppdateringar med jämna mellanrum.
Bytte till mig en 745 Tdic 88 import i mot en bil som knappt kosta mig något! Den är i bra skick och klarat sig bra i mot rost för att vara en gammal volvo. Tänkte göra i ordning den så att jag får ett snyggt och fräscht utseende med många detaljer som volvon hade i "USA" men även någon detalj ifrån den lyxigare volvon som hade lite mer av det extra!
Min tanke med detta projekt är att rädda den gamla volvon till att bli nergången och skrotad!
även insidan kommer det bli mycket ändringar på och där kommer jag utgå från 765/965/v90 detaljer
Mer info kommer uppdateras och ändras i projektets gång men här kommer lite av sakerna jag ska använda.
Exteriör / Styling* Usa Front [x]
* Usa Kofångare med liten registreringsskylt fram [ ]
* Usa Takrails dom kromade [X]
* 760 Krom lister i handtagena [ ]
* 760 Dörrlister med kromkant [ ]
* 760 Kromade skärmkanter [ ]
* V90 Torkararm [ ]
* v90 Bakljus [ ]
* Volvo Emblem över sidoblinkers "usa" [ ]
* Originala kofångare med addon runt om [ ]
* Takvinge [X]
* Vindavisare [ ]
* Turbo Diesel emblem i grillen [X]
Interiör / Inredning* Svart innertak [X]
* V90 framstolar [ ]
* V90 baksäte [ ]
* 760 Instrumentpanel [ ]
* 965 invändiga tyglister [ ]
* Svart taklampa med mörktonade glas [ ]
* Svarta solskydd
Motor/avgassystem Motor är en D24Tdic, kommer inte direkt bli trimmad men lite upp putsad och ny
målad på vissa ställen!
Bättre och tydligare information kommer inom kort!!
Här har jag redan hunnit och monterat vingen, samt att jag har monterat dit takrailsen
En bild på motorn, Här kommer det att fräschas upp lite också under resans gång!
kommer bli Usa front på snart, samt att det blir orginal bakkjol med addon runt om!
Här är utgångs objektet, och självklart fick hon sig ett namn! men nu är det dags för att starta projeket.
Hoppas ni kommer att gilla det jag gör och följa mitt projekt till sitt slut