Hej :) Jag har nu köpt mitt första bil projekt som blev en 945 gl från -94. Målet med detta projekt är att frächa upp fronten på den och lite annat. Det ska även i en lite piggare motor, men jag har inte riktigt bestämt vad det... Visa mer
Tjena Idag har jag tvättat klart de sista och börjat ta ut stakarna och kovarna eftersom jag måste byta ut blocket För igår när jag kollade lite mer noggrant på blocket så såg jag att andre cylindern hade frysit sönder i vintras när den antagligen stog still, för när jag köpte den så va toppackningen dålig. Så det hade läckt in lite vatten i den cylindern
Tja I eftermiddag har jag blästrat hela blocket och börjat lägga först lagret färg på enna sidan! 745 chassit såldes ikväll också, gött med lite plats i gargaet igen
Tjena det har inte hänt så mycket nu på några dar men jag har beställt vevlager och kolvringar som kommer imon, så ska försöka börja sätta ihop motorn nu i helgen
Har börjat plocka isär allt som ska blästras och sedan målas började med insuget som inte va det finnaste direkt De flest grejerna kommer bli svarta men insuget bli nog silver precis som blocket
Har även börjat tvätta och blästra lite små saker För dom som undra så bli insuget svart, fuelrailen silver och spridarna får nog lite blå färg istället för gul