Hej gänget!
Ursäktar återigen bristen på uppdateringar. Jag har haft en period med betydligt högre prioriteringar än lådbilen. Dels så börjar det bli nära deadline med båtmotorerna. Båten ska vara sjösatt runt midsommar och jag har inte ens fått upp motorblock nr2 i stativet. Men framförallt så har jag ju blivit flerbarnsförälder som jag skrev tidigare i tråden. Och livet som förälder till ett spädbarn är alltid spännande...
Vi fick komma hem från sjukhuset idag, men lillgumman är fortfarande inte pigg. Oklart vad det är, men hon hostar och har problem att andas. Verkar gå åt rätt håll nu däremot.
Men även om det inte har varit så frekventa uppdateringar så har det hänt en sak. Jag har fått sponsor på folieringsvinyl. En firma i Nyköping som såg ett inlägg jag gjorde på Facebook och som erbjöd sig direkt att sponsra med material bara för att bilen va så ball
Jag fick ett par olika vinyler, så vi får se vad jag lyckas få till. En som är en riktigt snygg kolfiber-imitation och en som ser ut som borstat stål. Sen har jag på annat håll fått tag i en som matt guld metallic. Dessa 3 ihop fungerar riktigt bra så det ska bli skitkul att se hur det blir.
Jag har provat på motorluckan.
Förvånansvärt enkelt att jobba med, dock så underlättar det enormt med ett extra par händer. En som värmer och en som drar plasten på plats.
Jag har tänkt göra klart foliering under någon av kommande helgerna. Lovar att återkomma med bilder på arbetet och resultatet