En Golf GTI Special-84 Ska helrenoveras. Och med det menar jag att allt ska bytas eller renoveras. Men så mycket som möjligt av originalet ska räddas. varit avställd i 8 år men klarat sig väldigt bra från rost. Så lite fix innan... Visa mer
Fortfarande oväder med dåligt nätverk Men fått upp några bilder Fler kommer
Inte farligt med rost för att stått i 8 år med vattenblandad olja
Miniverkstan Gammalt mangelrum i källaren som jag har som verkstad. Allt från renovering av möbler, tekniska prylar till fordonsdelar sker i detta rum Jag bor i lägenheten ovanför så nära o bra iallafall
Lägger upp några bilder till på motorn som jag hade kvar på datorn. De andra får jag lägga upp senare. Fått hem bilen också så bjuder på några bilder på utsidan och insidan av bilen. Kommer lägga upp bättre bilder sen när jag har städat ur den Och som ni ser så är det en del jobb inne i bilen också
Händer inte så mycket. Konstigt nog så har vintern kommit först nu Men det stoppar inte mig. Ny svets införskaffad för framtida bruk . Funkade rätt okej. Råkade bli en rallystol av Audins stol
Gav bildelaronline24 en ny chans. Men samma strul. Så de vill väl inte ha kvar sin stamkund Jaja hoppas pengarna kommer tillbaka så blir det att testa en ny tysk firma verk47 tror jag den hette. Sen hittat en engelsk sida som inte är direkt billiga men de har ALLT. Även ovanliga delar så ska beställa där också i framtiden.
Jag har städat ur bilen. Kan lägga upp lite bättre helhetsbilder på inredningen utan massa skit i vägen om ni vill Även påbörjat skrapa bort lite tråkiga asfaltsmattor i motorrummet. Blir nog nya efter lackering så man får en tyst kupé. Bilder finns på det med. Men de är så tråkiga att det vill ni nog inte se Men blir det finnt väder imorgon så ska inredningen plockas ur. Så jag kan se skicket på golvet under mattan med. Sen är nog inköpslistan klar på plåtsidan.
Tror ändå att Tyskland är överlägset bäst gällande delar till dessa bilar! Frakten brukar inte va mycket heller..
Tror faktiskt det med. Men det är just en del jag inte har hittat i Tyskland. Och det är en ny kylarplåt som fläkten sitter i. Bara hittat den i England. Tydligen är den annorlunda på GTI. Men annars är tyskarna överlägsna. Alltid trott att Volvo har varit bäst på utbud av delar och att de är mån av att bevara sina bilar. Men ack så fel man har ibland. Tyskarna slår Volvo med hästlängder Så de flesta delarna kommer beställas från Tyskland. ( synd att man inte kan beställa öl, korv o leverpastej )
Prata med servicekillen på din lokala VW-firma. De kan kanske inte ordna fram öl, korv eller pastej - men de kan ordna fram VÄRLDENS godaste VW-ketchup direkt från Deütchland..
Prata med servicekillen på din lokala VW-firma. De kan kanske inte ordna fram öl, korv eller pastej - men de kan ordna fram VÄRLDENS godaste VW-ketchup direkt från Deütchland..
Brorsan jobbade för VW/Audi i 7-8år; han tog fram info på hur många currywurst det går åt i Wolfsburgfabriken varje vecka.. Minns inte siffran just nu, men det var MYCKET!
Lite off topic, men kan man beställa Ketchupen på alla återförsäljare? Är det någon som har Artikelnr på den?
En riktig klädseltvätt på den inredningen så blir den kanon, har du ingen sådan maskin brukar man kunna hyra det på mattaffärer per dygn för någon hundralapp. tala om att du ska ha den till bilklädsel så brukar man få med små munstycken. Så här såg mitt baksäte ut innan rengöring. http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2068174
Här finns det även bilder på framstolarna . före och efter
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Brorsan jobbade för VW/Audi i 7-8år; han tog fram info på hur många currywurst det går åt i Wolfsburgfabriken varje vecka.. Minns inte siffran just nu, men det var MYCKET!
Hahaha kan tror det Tyskarna sitter och dricker ketchup i sin nya VW
Lite off topic, men kan man beställa Ketchupen på alla återförsäljare? Är det någon som har Artikelnr på den?
En riktig klädseltvätt på den inredningen så blir den kanon, har du ingen sådan maskin brukar man kunna hyra det på mattaffärer per dygn för någon hundralapp. tala om att du ska ha den till bilklädsel så brukar man få med små munstycken. Så här såg mitt baksäte ut innan rengöring. http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2068174
Ser ju bra ut Kanske man skulle hyrt en direkt så man slipper krabba med det Men ETT problem. Förarstolen är trasig Så ska köpa ny klädsel ( se länk ) Men kommer det bli stor nyansskillnad så byter jag nog allihop. Men hoppas på enbart den stolen och en ordentlig tvätt. Tack för tipset. Det ser ut att funkar också
Ser ju bra ut Kanske man skulle hyrt en direkt så man slipper krabba med det Men ETT problem. Förarstolen är trasig Så ska köpa ny klädsel ( se länk ) Men kommer det bli stor nyansskillnad så byter jag nog allihop. Men hoppas på enbart den stolen och en ordentlig tvätt. Tack för tipset. Det ser ut att funkar också
Jag skulle ha gjort en klädseltvätt INNAN jag skulle börja byta klädsel. En riktig klädseltvättmaskin tvättar långt ner i skumgummit som sitter under klädseln. Det blir mycket trevligare att hålla på med när det är ent och fräscht
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Jag skulle ha gjort en klädseltvätt INNAN jag skulle börja byta klädsel. En riktig klädseltvättmaskin tvättar långt ner i skumgummit som sitter under klädseln. Det blir mycket trevligare att hålla på med när det är ent och fräscht
Ja allt blir roligare när det är rent o fint Men då ska jag hyra en sådan och testa