2981
Sök

Styrbox

14 Inlägg
11 september 2014
Trådstartare
Hej alla
Har en liten mx3 som för tillfället strular, höga avgasvärden. Gått igenom en hel del men ingen bättring. Är det någon som vet hur man kontrollerar styrboxen? Vid bortkoppling av styrboxen märks ingen som helst skillnad, är det "normalt"?
MVH Conny

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
11 september 2014
Nu får vi nog reda ut begreppen. När du skriver styrboxen tolkar jag det som du syftar på motorstyrdonet. Alltså motorns dator. Det är inte normalt att motorn gå om den kopplas ur. För att inte säga omöjligt.  Så vad syftar du på?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

14 Inlägg
11 september 2014
Trådstartare
Söker på lagabasen och får upp styrenhet insprutning vilket var det jag menade alltså inte styrbox, sorry
MVH Conny

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
11 september 2014
hans-tomas12 skrev:
Söker på lagabasen och får upp styrenhet insprutning vilket var det jag menade alltså inte styrbox, sorry
MVH Conny

Men du kan väl inte koppla ur styrenheten/boxen/donet när motorn är igång? Det är ju trolleri

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

14 Inlägg
11 september 2014
Trådstartare
Hej igen
Har alltid sagt att i mitt nästa liv ska jag bli trollkarl men tror inte det infaller redan. Det sitter två kontakt på enheten med en massa trådar i vart av dem, ca 20 i den större och kanske 12 i den andra. Tar bort dessa två kontakter från enheten, bilen startar och går som den ska. Bilen är som sagt en mx3, med v6 motor från 92 vad det nu har med saken att göra, men kanske de tidigare enheterna ej var avgörande för att bilen ska gå.
MVH Conny

Sök