Hur kan man ha missat det är projektet, riktigt fint jobb du gör. Vet hur det är skulle bara fixa till min Taunus lite grann och plötsligt så gick allt över styr. Tycker du ska ha jalusi på bilen ser fint ut. kommer att följa det här, prem lagd.
Tack, tänkte från början att det skulle ta ca 6 månader, men det har nu tagit 2 år och 4 månader så det har tagit tid. Kul att du följer projektet, den ska bli klar nu i Juni, kan inte hålla på längre, sen kanske det blir lite ändringar senare. Planen var/är att byta instrumentpanelen till andra mätare, men det får bli senare i så fall. Nu ska den färdigställas och besiktas.
Skruvade dit tanken idag och klippte till en matta till bagaget, men det blev inte riktigt klar med mattan. Den nya mattan är inte foranpassat utan slät, får lägga en liten skiva under upp mot hatthyllan.
Ja då är fronten klar, det är bara kofångaren kvar. Det som är kvar i motorrummet är expansion skälet och spolarburken som ska göras rent, sen är det klart där tror jag
Behöver även sänka mer i fram, får se om jag ska kapa eller värma ihop fjädrarna, men det får bli efter besiktningen. Ska nog prova att måla p-ljusen svarta, har ett par till av glasen som jag kan måla.
Håller på med elen invändigt, så kablarna till bagageluckan, högtalare och slutsteg är draget. Instrumentbrädan är monterad så det är bara att koppla in allt
Då jag inte bygger om instrumentpanelen till runda mätare just nu så moddade jag den lite. Så jag satte på kolfibervinyl och lackade hastighetsmätaren "nålen", tank o temp nålen i silver. Gjorde nya mätartavlor till temp o tank mätarna.
Tackar... Jag scana in dom med scaner och sedan gjorde jag om dom i photoshop. Skev sedan ut dom på glossy paper (lite styvare blankare papper), klipte ut och limade dit dom med spraylim.
Då jag har jag lackat det andra paret av p-ljus glasen svarta och provat hur det blev, men det blev inge bra, så det blir till att sätta tillbaka de vita glasen igen.
Tycker att iden med svart runt strlk var helrätt! Mycket cleant!!! 👍 Du får lägga igen hålen i "grilldelen" o flytta p ljuset😊 / sven
Jag har p-ljus även i strålkastarna som är inkopplade, tycker bara att det säg lite konstigt ut med svarta p-ljus (tanigt).Karnke är det en vanesak, jag har iallafall bytt tillbaka.De svarta är lackade med bakljusfärg så det lyser även i dom.