3007
Sök

Civic D15b7 Turboconvertering!

Överladdning av Honda Civic D15b7 1995

13 118 Visningar
Uppdaterades senast 30 oktober 2016
36 Inlägg
14 september 2014
Trådstartare
#1
Har baxat in projektet i garaget nu. om det är någon annan som har turbokonverterat en Honda Civic D15b7 så kom gärna med tips. kommer här att lägga upp bilder som visar hur det går för mig i garaget.


127 Inlägg
14 september 2014
#2
Redigt roligt projekt! Har själv gjort samma sak med min civic coupe för en tid sedan=) Har en polare som har ett färdigt turbo kitt till din motor som han vill sälja om han inte redan sålt det.

Sluta vela ladda mera..

36 Inlägg
15 september 2014
Trådstartare
#3
https://www1.garaget.org/gallery/images/208/207912/207912-0afa9252a093c71aa62d714df82061b0.jpg

Löste det 👏


36 Inlägg
17 september 2014
Trådstartare
#4
gallery_image.php?user=207912&image=2292846]https://www1.garaget.org/gallery/images/208/207912/207912-c8d0ff2a98e9f07fa8b3e8c5c6372932.jpg[/url]

Då var rören inpassade.


hondaaaaa
411 Inlägg
17 september 2014
#5
blir det standard botten?

Old hondas never die, they just get faster!
"Learn to drive a slow car fast. Otherwise you'll just drive a fast car, slow."
Club JDM of Sweden

36 Inlägg
17 september 2014
Trådstartare
#6
alex_bmw skrev:
blir det standard botten?

hur menar du. Menar du stakar och kolvar så nej. Menar du blocket så hade jag tänkt det. Något du hade i tankarna? Tar gärna imorgon tips


hondaaaaa
411 Inlägg
17 september 2014
#7
d15 blocken har 134mm stakar, och det brukar vara svårt att hitta stakar i den längden. Men vid vidare efterforskning nu så verkar det finnas en del att välja på faktiskt.

Old hondas never die, they just get faster!
"Learn to drive a slow car fast. Otherwise you'll just drive a fast car, slow."
Club JDM of Sweden

150 Inlägg
23 september 2014
#8
Jag har ett tråg med retur i om det är av intresse, har dock spruckit i svetsen runt returen men perfekt om man vill ha ett extra och leka med. Stöter du på några problem så är det bara att fråga. Lycka till
Mvh Robin


36 Inlägg
26 september 2014
Trådstartare
#9
https://www1.garaget.org/gallery/images/208/207912/207912-bcace4842a26133d0c70f7187d6e1489.jpg[/url]

Inte så lätt som man kan tro ☺


127 Inlägg
27 september 2014
#10
Redigt nice byggt grenrör men ett råd , slipa inte ner svetsen då det spricker lättare när man gör så (Av egen erfarenhet;) )

Sluta vela ladda mera..

36 Inlägg
28 september 2014
Trådstartare
#11
streetan skrev:
Redigt nice byggt grenrör men ett råd , slipa inte ner svetsen då det spricker lättare när man gör så (Av egen erfarenhet;) )

Tack för tipset. Men en stor anledning till att det spricker är om man inte avspänningsglödgar systemet innan man monterar det. ☺


36 Inlägg
3 november 2014
Trådstartare
#12
Äntligen börjar det ta farten projektet


573 Inlägg
5 november 2014
#15
Nice projekt! Fast du borde swappat till en d16z6 motor först lr monterat vtec topp, turbokonvertera min civic esi precis o den verkar rätt tacksam smile

MSCR

36 Inlägg
10 november 2014
Trådstartare
#16
SuperGnaget skrev:
Nice projekt! Fast du borde swappat till en d16z6 motor först lr monterat vtec topp, turbokonvertera min civic esi precis o den verkar rätt tacksam smile

Trevligt att du gillar bygget. Ja detta är första bygget så det lär bli att byta topp i framtiden. Får gå in och kika på din bil smile

Hört att man kan få problem med map-sensorn något du stött på??


573 Inlägg
11 november 2014
#18
zo0ol skrev:
SuperGnaget skrev:
Nice projekt! Fast du borde swappat till en d16z6 motor först lr monterat vtec topp, turbokonvertera min civic esi precis o den verkar rätt tacksam smile

Trevligt att du gillar bygget. Ja detta är första bygget så det lär bli att byta topp i framtiden. Får gå in och kika på din bil smile

Hört att man kan få problem med map-sensorn något du stött på??

Har testat upp till 0,3bar änsålänge utan problem och prata me en kunnig kille o han sa att orginal map hänger me till 0,7bar. Och har man extern map sensor med vacumslang till så kan man lura den genom att sätta backventiler på slangen så map ej känner av trycket.

MSCR

hondaaaaa
411 Inlägg
11 november 2014
#19
sitter 1.7bars mappsensor original, så ladd över 0.7 går ej med standard mapsens.

Old hondas never die, they just get faster!
"Learn to drive a slow car fast. Otherwise you'll just drive a fast car, slow."
Club JDM of Sweden

36 Inlägg
11 november 2014
Trådstartare
#20
SuperGnaget skrev:
zo0ol skrev:
SuperGnaget skrev:
Nice projekt! Fast du borde swappat till en d16z6 motor först lr monterat vtec topp, turbokonvertera min civic esi precis o den verkar rätt tacksam smile

Trevligt att du gillar bygget. Ja detta är första bygget så det lär bli att byta topp i framtiden. Får gå in och kika på din bil smile

Hört att man kan få problem med map-sensorn något du stött på??

Har testat upp till 0,3bar änsålänge utan problem och prata me en kunnig kille o han sa att orginal map hänger me till 0,7bar. Och har man extern map sensor med vacumslang till så kan man lura den genom att sätta backventiler på slangen så map ej känner av trycket.

Okej okej vet inte om det har så stor betydelse men du har ju större snurra än mig och därför kanske jag måste hålla laddat högre eller vad tror du?



Sök