3051
Sök

Civic D15b7 Turboconvertering!

Överladdning av Honda Civic D15b7 1995

13 118 Visningar
Uppdaterades senast 30 oktober 2016
36 Inlägg
11 november 2014
Trådstartare
#21
alex_bmw skrev:
sitter 1.7bars mappsensor original, så ladd över 0.7 går ej med standard mapsens.

då kan det vara värt att byta den då för man vill ju inte vara begränsad av en sensor x)


hondaaaaa
411 Inlägg
11 november 2014
#22
helt klart ;P

Old hondas never die, they just get faster!
"Learn to drive a slow car fast. Otherwise you'll just drive a fast car, slow."
Club JDM of Sweden

573 Inlägg
11 november 2014
#23
Du får testat dig fram sen när d e klart, d e lättast wink

MSCR

573 Inlägg
16 november 2014
#25
zo0ol skrev:
http://youtu.be/h6Y6o5kY41o

Braa jobbat! smile

MSCR

36 Inlägg
16 november 2014
Trådstartare
#26
SuperGnaget skrev:
zo0ol skrev:
http://youtu.be/h6Y6o5kY41o

Braa jobbat! smile

Tackar smile ...laddar dåligt pga ingen waste gate inkopplad så den läcker ut genom turbinhuset därför den dumpar så fattigt på klippet. Samt vakumslangen är inte tät mot insuget så därav det höga varvet på tomgången

Måste ge mig på och byta ventiltätningarna ger tråkigt


hondaaaaa
411 Inlägg
17 november 2014
#27
blir de extraspridare eller en ordentlig mappning också? smile

Old hondas never die, they just get faster!
"Learn to drive a slow car fast. Otherwise you'll just drive a fast car, slow."
Club JDM of Sweden

150 Inlägg
17 november 2014
#28
Med original mapsensor tänds motorlampan om man laddar över 0,3 så man måste lura den med backventiler om man ska köra origina lecu.


573 Inlägg
17 november 2014
#29
zo0ol skrev:
SuperGnaget skrev:
zo0ol skrev:
http://youtu.be/h6Y6o5kY41o

Braa jobbat! smile

Tackar smile ...laddar dåligt pga ingen waste gate inkopplad så den läcker ut genom turbinhuset därför den dumpar så fattigt på klippet. Samt vakumslangen är inte tät mot insuget så därav det höga varvet på tomgången

Måste ge mig på och byta ventiltätningarna ger tråkigt

Ok men gött ändå o kunna provstarta o se så oljysystem m.m. e tätt/läckfritt smile Nee inte så kul du kan byta på min vita samtidigt wink Ryker som en diesel men har perfekt komp tongue

MSCR

36 Inlägg
17 november 2014
Trådstartare
#30
Blir nog att byta Ecu och köra decat system. Samt byta spridare och mapsensor så jag kan ladda ordentligt. Bara inse att man får byta kolvar och stackar med. Och när man pillat på de grejerna får man ta en titt på kopplingen annars kommer kraften antagligen äta upp lamellerna. Så det lär ta ett tag innan allt är klart. Har fem ungar som ska mättas med smile


573 Inlägg
18 november 2014
#31
Ja ska man plocka ut större effekt krävs ju endel jobb såklart smile Men går ju alltid göra en A-version me lågt ladd så man får köra lite iaf wink

Kör "decat" på min me 1,5" screampipe ner i backen o 2,25 dp ut på sidan hehe. Ok köra p28 ecu då?

MSCR

36 Inlägg
1 december 2014
Trådstartare
#32
går lite segt i garaget mycket annat som skall tänkas på i dessa tider. återkommer med mer info och bilder när jag har tid


573 Inlägg
2 juli 2015
#36
Gött! lägg upp lite bilder me smile Hoppas den håller lika bra som min, kört över 100mil nu!

MSCR

36 Inlägg
24 maj 2016
Trådstartare
#37
https://youtu.be/lgoclLoqRAo

Ett klipp på hur bilen står i skrivande stund. Den har fått lite nya bromsar. Coilovers nytt vakumslang system mm. Var ett tag sen jag uppdatera här men lite info hur den står nu iaf. Behöver en mapsensor om någon har en över. 3 bar.


36 Inlägg
11 oktober 2016
Trådstartare
#40
Vart väldigt dålig på att uppdatera här.  Kommer att försöka vara lite bättre på det.  Tycker den nya layouten på garaget är intressant.. Bra jobbat garaget.Org



Sök