15 september 2014
Trådstartare
Tjenare! Jag har en bmw 316i-93 som gått 17*** när ja fick den knackade den som en gammal 70tals scania så jag fixade hem nya grejjer, såsom kam tryckare och vipparmar, allt vart bra, tickade fortfarande liiiiitegrann, nu däremot (2veckor efter) börjar den ticka satan när den är varm, dock bara 1 ventil som låter skit, är tyst när den är kall, när allt börjar stiga mot arbetstemp. Så spårar de ur, så ja tog dän allt och kikade hur det såg ur, inga märkvärdiga slitage (hade max åkt 50mil efter bytet då det började ticka)
Vicka ner en burk med wynns oilflush(lät bara bilen stå på tomgång i max 10min dock), tömde oljan, å den rann ut rättså mycket cox med oljan, i olja filtret låg det duktigt med skit! Så min fråga är, är den möjligtvis nån liten jävla oljekanal som är i princip igensatt?
Laste på wynns burk att ju längre den får stå, ju bättre resultat.
Ska ja behöva riva dän toppen igen? Eller testa wynns oilflush och hoppas på det bästa?
Och ni som tänker kommentera: byt motor!! Byt bil!!! Behöver inte kommentera för bryr knappast om vad ni tycker!
Tacksam för svar!!
Senast redigerat av VolvoSotarN (15 september 2014)