3008
Sök

Snabb fråga Går det att ha s13 som vardags bil

Ticken
15 september 2014
Trådstartare
#1
Som sagt går det att ha en nissan s13 som vardags bil ( första bilen ) har ej något garage men kommer nog åt på skolan och e.v har tillgång t mekonomens garage nån helg om de skulle krisa sig, så fråga e helt enkelt håller en s13 som vardags bil? eller måste man skruva efter varje körning eller håller dom bra om man kör som folk

Forummoderator
26 364 Inlägg
15 september 2014
#2
Vilken bil som helst kan man ha som vardagsbil.
Sen om det är ekonomiskt försvarsbart bestämmer ens egen ekonomi.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

111 Inlägg
15 september 2014
#3
Jadå smile polaren använder sin till vardags nu smile ekonomiskt är den billigare än min a4 på alla sätt.


5 700 Inlägg
15 september 2014
#4
Sålänge den är någorlunda orörd motor och chassimässigt så är den lika vardagsvänlig som vilken annan bil som helst. Gäller då även att den är seriöst skruvad, en tattarlagad bil är aldrig driftsäker.

Dock är det kanske inte den mest praktiska bilen då den har litet bagage och förmodligen ingen dragkrok, men funkar att frakta både sitt egna och åtminstone en passagerares arsle.


1 283 Inlägg
15 september 2014
#5
Funkar utmärkt så länge du inte har familj eller behöver hämta en säng på IKEA wink

Pålitligheten är som vilken annan gammal bil som helst. Rostskyddet är inte mycket o hurra för så om du ska köra på saltade vägar så se över rostskyddet bara först så den inte blir uppkäkad av saltet.


829 Inlägg
16 september 2014
#6
Hade för mig vi gått igenom detta förut.

Jag har haft 2 st som daily driven. Varav den ena var mer original än den senare som hade fullbur osv osv.

Båda kördes dagligen inne i äckeltunas trafik,även drog till träffar i sthlm,norrköping,örebro osv.

Allt går om man har ork och vilja till det.

jag körde en vinter med min första och den blev rostig under rätt snabbt fick jag veta av ägaren efter mig. Så som sagt,rostskydd = se över det och gör det ordentligt.

Kör du bilen som om det vore en original vanlig carisma så kommer den hålla precis som vilken vanlig bil som helst.. men jag får känslan av att detta kommer bli mixad med gasa på som fan och normalköra,pga just att det är en s13.


Herr
1 722 Inlägg
16 september 2014
#7
simlar skrev:
Sålänge den är någorlunda orörd motor och chassimässigt så är den lika vardagsvänlig som vilken annan bil som helst. Gäller då även att den är seriöst skruvad, en tattarlagad bil är aldrig driftsäker.

Dock är det kanske inte den mest praktiska bilen då den har litet bagage och förmodligen ingen dragkrok, men funkar att frakta både sitt egna och åtminstone en passagerares arsle.

Bagaget är det inge fel på, men baksätet är ingen höjdare alls.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Ticken
16 september 2014
Trådstartare
#8
Ja precis kommer självklart gasa när man får tillfälle för det, baksäte ska inte jag sitta så de bryr jag mig inte mkt om haha

Evildan
16 september 2014
Trådstartare
#9
Nej, det går inte längre sedan du gjorde den förra, förra, förra och förra tråden angående denna lilla riskokare.

Den kommer förmodligen att ta dig baklänges genom pärleporten som ett flammande eldklot.

Köp en, du vill ju uppenbart ha en. wink

Ticken
16 september 2014
Trådstartare
#10
Hhaha ja men vafan har ju inget för sig tills man har köpt en bil så då fördriver man ju tiden genom att göra trådar på garage så man får veta lite mer om bilarna wink ja det börja finns ett par stycken till bra pris.

Muttley
16 september 2014
Trådstartare
#11
De går inte. Rena skrotet.  Du får ha den stående hela året och bara putsa på den.

De är en bil,  och en bil kan man köra när som helst och året runt var man vill.
I mina ögon är de en vanlig bil, och den lär väl funka att köra var tusan som helst ?

Ticken
16 september 2014
Trådstartare
#12
Låter bra det smile

4 767 Inlägg
16 september 2014
#13
En hyffsat orginal s13 är nog dessutom en ganska billig bil att ha som brukis. Låg vikt, liten motor, japansk driftsäkerhet. Var noga med oljebyten bara så lever ca18 längre smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Ticken
16 september 2014
Trådstartare
#14
Okej låter bra, jadå så fort den kommer i min ägo kommer den tas omhand om men hitta en orginal s13 e nog lättare sagt än gjort, men tänkte renovera både motor och kaross när man har köpt bilen. smile

Evildan
16 september 2014
Trådstartare
#15
Original, inte pillad på av någon fartfantom.

http://www.blocket.se/stockholm/Nissan_ … 12&w=3

Var inte särskilt svårt att hitta. wink

Ticken
16 september 2014
Trådstartare
#16
40.000 var ju oh ta i wink

Ticken
16 september 2014
Trådstartare
#17
runt 25 hade jag tänkt mig köper heller en med nåt fel på oh fixar det smile

Ticken
16 september 2014
Trådstartare
#18
Lite priser nudå vad är mest värt av att köpa en s13 eller bygga T5 i en 740 ? vad blir dyrast ? 740n har jag så de e allt annat som måste köpas / lämnas bort,

1 283 Inlägg
16 september 2014
#19
T5 bygge kräver mycket tid och erfarenhet. Inte något som man ger sig på som första meck kanske smile
Sen är de fortfarande en 740 när du är klar även om effekten är den dubbla mot en GL


Evildan
16 september 2014
Trådstartare
#20
Oavsett vad du gör med en Volvo? 740 så har den aldrig varit, är inte och kommer aldrig någonsin att bli den sportiga bil du eftersökt tidigare i någon av dina få bilköpartrådar.

Woken 200Sx är åtminstone en riktig sportcoupe.


Sök