3684
Sök

Saab 9-5 årsm 2002 Aero 250HK går illa

334 Inlägg
16 september 2014
Trådstartare
#1
hej som rubriken den går skumt har bytt vakum slangar och stiften (starka stift)
de känns som att de är en saab 2,0 turbo man åker i :S orkeslös.

sen undrar jag staget på westgaten skall den vara längre eller kortare alltså vad gör skilnaden tror någon har pillat på den innan den hamna i min ägo. snälla hjälp får panik.

Rösta gärna på mina bilar Mvh

383 Inlägg
16 september 2014
#2
Starka stift? Vad har du satt i för några?

334 Inlägg
16 september 2014
Trådstartare
#3
super plus pluss stift de va nå som bilverkstan plocka fram med reg numret o jag bad om starkare än orginal

Rösta gärna på mina bilar Mvh

383 Inlägg
16 september 2014
#4
Släng dom och köp rätt stift... du ska ha NGK PFR6H-10 om du kör original och NGK BCPR7ES-11 om du har trimmat.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
16 september 2014
#5
man ska ALLTID köra NGK BCPR7ES-11, både orginal eller trimmat.


383 Inlägg
16 september 2014
#6
Kör man en 9-5 Aero eller 9-3 viggen gäller det jag skrev. Originalstift till en Aero är NGK PFR6H-10 saab artnr: 9399866. Övriga är BCPR7ES-11.

Kolla för övrigt felkoder även om motorlampan ej lyser och gör detta med en tech2.

334 Inlägg
17 september 2014
Trådstartare
#7
har kollat felkoder och där finns inga :S va en p0100 luftmassemätarn fick dålig kontakt de ha jag fixat sen undrar jag hur staget på westgate skall vara just nu är den ihopskruvad te max alltså Kortare man kan ju skruva ut den med men har ej förståt på dennas funktion heller..hur många varv skall den va snurrad om man tar av allt.

Rösta gärna på mina bilar Mvh

Saab älskare!
4 597 Inlägg
17 september 2014
#8
om du tar loss kontakten till MV o har en extern laddtrycksmätare ska bilen ladda 0.45bar. då är WG stången inställd rätt.



Sök