ja ni här har det inte blivit mycket skrivande men kan väll börja lite här nu då när den är så gott som klar haha..
rev ur hela motorn i början på vintern, såg att motorn hade fått sig en skada på veven. lämnade bort allt till PPF plana blocket, toppen, slipade in ventilerna, slipade veven riktade veven, balanserade veven och borrade upp till första ÖD 86.5 mm
när allt det var fixat så var det bara pengarna som väntade så man kunde köpa nya grejer,
CP Kolvar
Eagle Stakar
N1 Oljepump
N1 Vattenpump
Nitto oljedrivning till veven (stora oljedrivningen)
Tomei oljerestriktor
ACL Vev Lager (0.25)
ACL Ram lager (STD)
Atena stål topplockspackning
Arp bultar i toppen
Arp bultar till svänghjulet
lämnade iväg mitt oljetråg på utbyggnad och bygga blaffel plåtar i den. byggd av (Tommy Hammar PBZ Syd )fick i 7 Liter nu med filter mot original som är 4.9 med filter
DW301 intank soppapump ska köra på 98 just nu.
Nismo 600 cc spridare
Nismo BTR
R34 Turbos (keramiska impell)
R34 elbows
större downpipe 3" - 3,5"
nya slangklämmor överallt i motorn.
har även fått hjälp av en kompis att rost laga mina hjulhus, jag är mycket nöjd!
motorutrymmet har fått en färgen svart.
kommer komma mer bilder på vad som har hänt när ja har fått tillbaka min bil från mappningen.
har fått mycket hjälp av PPF och är mycket nöjd med de jobben dom har gjort! rekommenderas!
hoppas att bilen är mappad nästa vecka då ja är sugen på att prova den på mantorp nästa helg när de är gatebil se lite hur den betersig på banan.