2378
Sök

940 diesel med lägre varvtal

12 Inlägg
20 september 2014
Trådstartare
#1
Tjena! Jag har en 944 som är ombyggd med d5252t och skulle vilja kunna köra längre sträckor utan att den ska varva så mycket. Över 110 går inte att köra pga varvet. En polare sa att man kunde byta bakaxel från en volvo 7-940 automat och de skulle fungera. Bara byta hela bakaxeln? Någon som vet eller har några tips? Hör av er de vore tacksamt mvh Andreas

Påstängd
1 197 Inlägg
20 september 2014
#2
Isf från en manuell, min 945 ltt 95 a med m90 hade 3.31 i bakaxeln. smile
Mina automater har haft 3.73 och 3.91..


12 Inlägg
20 september 2014
Trådstartare
#3
Okej! Men folkracebilar vill ju ha t ex så lång etta som möjligt och dom har använt automat

377 Inlägg
20 september 2014
#4
Sitter aussien kvar? big_smile

12 Inlägg
20 september 2014
Trådstartare
#5
Ja de gör den! Men så man ska ha så låg utväxling som möjligt för att ha ett lägre varvtal? Eller äre fel? 1031 med 3,15?

En såndär Multitasker
152 Inlägg
20 september 2014
#6
om du ändå ska vara där i riva så försök få tag i en slutväxel med då högt tal som möjligt

beräkna lite vilket varv du villha i 90 eller 120och räkna ut det där ifrån

bakaxeldelar ka hjälpa dig med utväxlingar !

Verkar som många är födda med tummen mitt i handen
livet är skit sen dör man
KÖÖÖR PÅ BAH !

En såndär Multitasker
152 Inlägg
20 september 2014
#7
jag skulle byggt den att gå runt 2000 varv i 100
eller 2500 varv i 120
du fårr kolla olika utväxlungar så det inte blur för tungt

Verkar som många är födda med tummen mitt i handen
livet är skit sen dör man
KÖÖÖR PÅ BAH !

12 Inlägg
21 september 2014
Trådstartare
#8
Den gör cirka 2200 varv i 100 nu

Varvstopparn
460 Inlägg
21 september 2014
#9
addebadde skrev:
Ja de gör den! Men så man ska ha så låg utväxling som möjligt för att ha ett lägre varvtal? Eller äre fel? 1031 med 3,15?

lägre tal=mindre varv
högre tal=mer varv

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

En såndär Multitasker
152 Inlägg
21 september 2014
#10
kyngas skrev:
addebadde skrev:
Ja de gör den! Men så man ska ha så låg utväxling som möjligt för att ha ett lägre varvtal? Eller äre fel? 1031 med 3,15?

lägre tal=mindre varv
högre tal=mer varv

det stämmer .... tänkte lite fel där tror jag allt !

och du vill ha ännu mer lågvarvigare så kolla vilken utväxling du har o ring till bakaxeldelar

Verkar som många är födda med tummen mitt i handen
livet är skit sen dör man
KÖÖÖR PÅ BAH !

12 Inlägg
21 september 2014
Trådstartare
#11
Okej! Tack för hjälpen! Det uppskattas! smile

53 Inlägg
25 september 2014
#12
Vad har du för låda? Har du m47 så kan du ju bygga ihop den med en m46 overdrive klump och tada 6vxl låda.

Skåning
739 Inlägg
25 september 2014
#13
KY skrev:
Vad har du för låda? Har du m47 så kan du ju bygga ihop den med en m46 overdrive klump och tada 6vxl låda.

Lite offtopic, men är det så lätt?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

En såndär Multitasker
152 Inlägg
26 september 2014
#14
det är la lite määck med att bygga ihop låderna

det jobbigaste som jag hörde när jag tänkte göra en sånär operation så var att fixa oljetillförsen till överväxelnklumpen

Verkar som många är födda med tummen mitt i handen
livet är skit sen dör man
KÖÖÖR PÅ BAH !

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 september 2014
#15
Detta är inte avancerad motorteknik va??  Flyttar...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök