Har införskaffat en halv risigt Nissan 4x4 som ska fixas till nu till vintern som jag hoppas blir mycket snö så man kan ut å leka med 4-hjulsdriften i skogen
När jag köpte den
Idag kom han hem från Suntec som tog bort dekalerna och tonade bakrutorna blev kalas
Skulle börja fixa "lilla" rosten slutade med att nya skärmar och kofångaren beställdes kommer i veckan om jag har tur
Under tiden så lagade jag främre hytt hörnen som va Dåliga var bara lite skit som samlats med åren där
Lagat (Y) (de gula som rinner är Linolja har oljat in innan de nya skärmarna kommer på för att motverka rosten
Fick idag mitt nya tank påfyllnings rör
de andra va fästet sönder rostat som tydligen är standard på dessa xD
Gamla röret föll i bitar va nog på tiden de blev bytt!
Nya röret monterat
Idag kom även de nya framskärmarna och kofångaren , imorgon ska skärmarna iväg till lack om allt går som planerat (Y)
nya kofångaren,bärarmarna är ej till Nissan
Nu är skärmarna på lack å ska vara klara imorgon
under tiden de var borta så satte jag in nya stolar vart less på att den ena var helt slut!
De nya stolarna gjorda för 2 dörrars bilar så ryggen fälls och de glider fram (Y)
Under montering!
Båda stolarna på plats och de nygjorda fästena målade, kalas
Nu har äntligen delarna kommit från lacken
börjar lite lätt montera ihop fronten igen, behöver dock lite nya clips och fästen som ska beställas imorgon
monterade även ihop nya kofångaren
såhär långt kom jag ikväll bara påt imorgon kväll igen (Y)
fortsättning
monterat å klart
bytte även högtalare till lite nyare/bättre (Y)
gamla högtalarna
en sida klar bara en kvar
Idag kom nya bak kofångaren
Den nya VS den gamla
Demontering av den gamla
Rostskydds grund på dragkroks balken
Fortsättning följer
så nu har de hänt en del som ska upp här då (Y)
fått på kofångaren bak samt monterade två 18W backljus (Y)
monterade även två 24w uppe
lysande
har även förstärkt ramen vänster bak
när jag även höll på under så drog jag fram avgasröret ser betydligt roligare ut
har även fått hem en led slinga att ha under baklämmen som är bak,broms,blinkers samt backljus i sjukt bra blev det,synd att man inte kan ladda upp video på den!
så här ser den ut på parkeringen
har även lackat fälgarna samt satt på röd stripe på dem blev bättre än vad jag trodde
måste måla navena fram dock
har även monterat lite "mys" belysning inne
som består av lösa dioder fram 4 på vardera sida samt en 130cm slinga under bakrutan
obs alla dioder är ej monterade på denna bild
har fått lite roliga paket till bilen
montering
uppdateringen fortsätter inom kort !
BYe
När jag köpte den
Idag kom han hem från Suntec som tog bort dekalerna och tonade bakrutorna blev kalas
Skulle börja fixa "lilla" rosten slutade med att nya skärmar och kofångaren beställdes kommer i veckan om jag har tur
Under tiden så lagade jag främre hytt hörnen som va Dåliga var bara lite skit som samlats med åren där
Lagat (Y) (de gula som rinner är Linolja har oljat in innan de nya skärmarna kommer på för att motverka rosten
Fick idag mitt nya tank påfyllnings rör
de andra va fästet sönder rostat som tydligen är standard på dessa xD
Gamla röret föll i bitar va nog på tiden de blev bytt!
Nya röret monterat
Idag kom även de nya framskärmarna och kofångaren , imorgon ska skärmarna iväg till lack om allt går som planerat (Y)
nya kofångaren,bärarmarna är ej till Nissan
Nu är skärmarna på lack å ska vara klara imorgon
under tiden de var borta så satte jag in nya stolar vart less på att den ena var helt slut!
De nya stolarna gjorda för 2 dörrars bilar så ryggen fälls och de glider fram (Y)
Under montering!
Båda stolarna på plats och de nygjorda fästena målade, kalas
Nu har äntligen delarna kommit från lacken
börjar lite lätt montera ihop fronten igen, behöver dock lite nya clips och fästen som ska beställas imorgon
monterade även ihop nya kofångaren
såhär långt kom jag ikväll bara påt imorgon kväll igen (Y)
fortsättning
monterat å klart
bytte även högtalare till lite nyare/bättre (Y)
gamla högtalarna
en sida klar bara en kvar
Idag kom nya bak kofångaren
Den nya VS den gamla
Demontering av den gamla
Rostskydds grund på dragkroks balken
Fortsättning följer
så nu har de hänt en del som ska upp här då (Y)
fått på kofångaren bak samt monterade två 18W backljus (Y)
monterade även två 24w uppe
lysande
har även förstärkt ramen vänster bak
när jag även höll på under så drog jag fram avgasröret ser betydligt roligare ut
har även fått hem en led slinga att ha under baklämmen som är bak,broms,blinkers samt backljus i sjukt bra blev det,synd att man inte kan ladda upp video på den!
så här ser den ut på parkeringen
har även lackat fälgarna samt satt på röd stripe på dem blev bättre än vad jag trodde
måste måla navena fram dock
har även monterat lite "mys" belysning inne
som består av lösa dioder fram 4 på vardera sida samt en 130cm slinga under bakrutan
obs alla dioder är ej monterade på denna bild
har fått lite roliga paket till bilen
montering
uppdateringen fortsätter inom kort !
BYe
Senast redigerat av EpaFreak (22 november 2014)
0
0
0
0