Var ut och började med att städa och ställa iordning, hann inte mer än med att skruva fast motorn sist. Så skruvade ihop lyften ställde bänken på rätt ställe och massa sånt tråk.
Men nu har jag "gott" om plats = man kan faktiskt gå runt utan att klätra över saker.
Men iaf, sen provade jag med org dp och hör och häpna, nu är det nog en hel cm fritt till rattstången!
Dock kommer avgasröret lite närmare marken eftersom den var lite längre, men det får nog duga så länge, får väl ge fan i att toksänka bilen
Så satte dit nya packningar och drog fast allting.
Kan ju även meddela att 3" packningar faktiskt passar helt ok på 2,5", kan va bra å veta.
(tvärtom blir nog inge bra dock;)
Sen borstade och skrapade jag bort all färg och rost och måla på rostskyddsfärg. Provmonterade ic-rör å luftburk och även kylen. Sitter fint!
Bilder på de:
Tutorna på plats:
Började dra lite i elen med för att få ett hum om hur de ska bli, kommer bli lite bökigt, härvan går ju in på andra sidan på skyline..
Provade även gaswiren, kommer behöva modda om fästet, men blir nog inga svårigheter.
Bilder e ju aldrig fel så jag spammar på lite
Övre kylarslangen fixade jag även till, tror det är en bit från s13 som jag klippte till, nere lär ja köpa ny, den är bredare och hade ingen så grov.
Och en temporär plats till spolarvätskan, hålet fanns redan.
Rätt ok med plats faktiskt, mkt bättre än med andra kylaren.
(sry att den e uppåner, fattar inte varför de blir så ibland)
Sen är jag sugen på att köra hela bilen i hammarlack, provade lite:
Där är det ju dock bara ett lager så lyser ju igenom lite, ska lägga ett till sen.
Men jag tror det bir rätt snyggt å köra hela bilen i hammarlack, vad tror ni?