Förflytta batteriet - Del 1.
Nåväl, då var det äntligen dags att flytta bak batteriet. Till att börja med var jag tvungen att tillverka en platta att ha i bagaget eftersom original är supertunn. Jag ville egentligen bara köpa en färdigskuren, men det visade sig vara svårare än jag trodde. Så jag köpte en skiva på bauhaus som de rekommenderade för ändamålet som jag sedan fick såga, slipa och behandla. Kul att ha gjort det själv, och tackar sambon för lånet av såg! :)det blev hur bra som helst, och tog inte speciellt lång tid heller. Vidare var det dags att dra bak elen till bagaget.
Det var enklare än jag trodde, men det var ju pilligt och tidskrävande. (allt jag gör tar i och för sig tid, jag kan ju knappast skryta om snabbheten, haha)
Det fanns hål i karossen att jorda i, precis bredvid batteriets originalplats. Eftersom jag har elfläktar så var det ju tvunget att dra bak kablar från dem tillsammans med minuskabeln till batteriet.
För att styrsystemet inte ska störas pga magnetfält drogs allting under bilen. Jag drog det längs med bränsleledningarna eftersom de satt fast i karossen och det var gott om plats, samt enkelt att fästa det där. Dessutom är hålet in till bagaget stort så det blev enkelt och bra.
Jag ville inte jorda för nära pumparna, därför blev det vid baksätet. Känner mig nöjd med det! Passade också på att dra elen till baslådan också. Efter mycket tankeverksamhet angående placering av basen så har jag slutligen bestämt att den får ligga bredvid batterilådan. På sidorna blir det brandsläckare. Tyvärr har varken batterilåda eller brandsläckare kommit än. De utlovade tre dagarnas leverans är nu uppe i snart tre veckor... Så vi får väl se när de dyker upp.
Så fort lådan och brandsläckarna kommit så ska jag göra klart allt i bagageutrymmet, så fortsättning följer!
XoXo