Jag hittade en norskt guide hur man konverterar från lh 2.2 till lh 2.4 och det är tydligen jätte lätt!
Samt ett annat forum inlägg!
http://www.bilforumet.no/topic/93554-gu … til-ffkft/http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 79&p=3Kontakten sin sitter vid inprutboxen ser ut såhär och är 9-polig eller 11-polig beroende på årsmodell.
Den 11-poliga kontakten har 2 tjocka röda kablar som ska kopplar till +12v konstant med en 15A säkring emellan medans den 9-poliga redan har en tjock röd med en säkring på som ska kopplas till batteriet.
det är enbart ett par kablar du behöver bry dig om dock i kontakten och det är dom här:
Blå/gul startmotor =kopplad på 50 på tändningslås
Blå ström läge 2-3 =kopplad på säkring med ström på tändningslås läge 2 och 3
Röd direkt ström = konstant 12v även när nyckeln är ur
Gul/röd soppa pump= kopplade på kablarna/säkringen till pumparna
Blå/svart ska till hastighetsmätaren men alla verkar inte ha den (jag har den inte)
Smal gul/röd lambda förv. = samma som blå
Rosa check engine = kopplad på lampa
Vill du se var resten av dom gör så står det i den norska guiden!
Det sista du behöver göra är den här kontakten.
Den blå kabeln ska till + på tändspolen och den andra röd/vita är uttag för varvräknare.
Står även i den norska guiden vad som behövs för att byta till en fk motor!
Får å montere FT/FK motor er det kun få endringer som må gjøres,
-bytte motor (en selvfølge
)
-lodde inn formotstander til dysene
-bytte styreenhetene (begge), må være uten startsperre
-flytte LMM (valgfritt, kan stå på sug eller trykk siden)
-flytte fordeleren.
OBS! Jag har bara sammanfattat vad massa andra personer har skrivet så jag vill inte ta åt mig äran på något sätt!
Jag är inte 100% heller på att allting jag har skrivit är korrekt men så gott som iaf!
Hoppas jag inte gjorde det för lätt för dig nu bara så vill du ha en utmaning så kör du på 940 härvan
Edit: När man själv har provat så allting stämmer här så kanske det är uppskattat om man lägger upp detta inlägg som en guide någon stans på forumet?