Börjar bli dags att få klart bilen för sommarn känner jag, är en del som ska göras.
Fått hem mina nya fina diskanter, ska bli kul att höra hur dom låter. Hade velat ha driver+horn men detta är så nära jag kommer, känner inte att jag vill bygga nya dörrar riktigt än utan få klart bilen först så fick det bli denna setupen nu. Faital Pro FD371 är det.
Har det framme för lite motivation hehe
Gjorde ju försänkningarna för små, man lär sig av sina misstag
Tänkte att göra distanser att sätta i så kommer se ut som på bilden ungefär.
Testar lite hur jag ska vinkla diskanterna, vill helst att dom ska spela bra både med öppna dörrar och i bilen. Ska försöka hamna inom 30 till -30 grader i vinkel med dörrar öppna vs dörrar stängda. Blir nog bäst om dom vinklar lite utåt ifrån bilen när dörrarna är öppnade helt. Vet inte om jag ska vinkla dom lite lite uppåt med.
Ska försöka få upp laddet lite i den med, ligger en volt mindre än jag skulle vilja så ska börja med att byta regulator och uppgradera + kabeln med (på tiden...). Lyckades få bort den utan att skruva ur generatorn, lite pilligt men inte så farligt jobbigt.
Kolen var inte speciellt slitna men byter den iallafall, förhoppningsvis sitter felet i den. Om inte så har jag en regulator i reserv.
Fick fila lite på skon men nu kommer den passa perfekt. En med mindre hål kanske inte skulle vara fel men borde inte ha nån enorm inverkan.
Har köpt två till xs batterier som är ungefär lika gammla och använda som dom jag har så får moddifiera lite både fram och bak. ska få i det fram först och se om jag hinner med det där bak senare. Det är 5cm längre än kinetik batteriet så kommer bli tight
Det som ska göras innan sommarn nu är:
Fixa distanser, montera middar. Och göra hål i mellan plåten för mer volym.
Få in diskanterna, tror hållaren blir 3D printad.
Ny regulator och + kabel. Bygga om batterihållaren fram och se över kablar.
Om jag hinner så ska även:
Banken i baljan byggas om så att jag får i ett till xs batteri där.
Göra ett nytt golv och bygga ett rack för att få in båda hertz stegen.
Möjligen bygga ny låda till basarna.
Covers bak så fort jag bestämt mig om lådan.