Powe_R skrev:
21000 mil är inga problem så länge bilen är skött. Barnsjukdomar är inget att oroa sig för då bilen är mer än 10 år gammal, barnsjukdomar blir oftast åtgärdade redan inom tre år. 530i motorn på 231hk härstammar från mitten av 2000.
eklund88 verkar ha haft ett riktigt skitexemplar, har själv haft två e61or 545/530d sen fyra e39or (tre 540 och en 528) och over all om jag jämför alla exemplar så håller e60/e61an utan tvekan högre standard både i verklig kvalite, kvalitetskänsla och körkänsla.
Enda modellen som har haft problem med momentomvandlaren är 535d med 272hk, dra inte in resten. Även för den modellen är problemet antagligen förstorat.
Vår 545 har rullat ganska precis 26000mil och vi har kört största delen av milen, utöver vanlig service (däck,bromsar,oljor/vätskor,vindrutor,torkarblad)
Så har följande hänt:
*Kabelbrott/oxid på luftfjädringspump (ej att oroa sig för på en sedan)
*Rostbubblor bagagelucka (ej att oroa sig för på sedan)
*Vattenpump pajade på ca 25' mil
*klämsensor på panoramaluckan krånglar (ej att oroa sig för på sedan)
*Krånglade elspegel vänster sida (Vilket började efter någon böjde fram den, så egentligen inte bilens fel)
*Sprucken knapp på kliman och el-sits bak.
*Dålig sensormatta till airbag på passagerarstol fram.
*Kabelbrott i bagegeluckans kablar (ej att oroa sig för på sedan)
Detta är alltså ALLT på 26' mil, det mesta är egentligen skitsaker som knappt kostat något att åtgärda, annars så har bilen vart extremt pålitlig, inte ens byte av en enda bussning än..