3520
Sök

Trimma honda crx d16z5

847 Inlägg
3 oktober 2014
Trådstartare
#1
Tja! Sugen på att trimma min honda crx 1989 är en d16z5 motor i den, har sportsystem hela vägen inkl katt och sportluftfilter, vad kan man mer byta för att få ut lite mer i accet? skulle vara gutt med en 150hk smile inget turboskit orkar ej plocka av och på. Alla andra tips är välkomna smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

543 Inlägg
3 oktober 2014
#2
Lätta bilen, typ skrapa asfaltsmattor, kolfiberhuv, lättare stolar, ur med baksäte osv..

Vill du få mer hk så får du räkna runt 1000kr hästen om du ska sug-trimma, därav många som går på turbo eller kompressor då det blir bra mycket billigare.

Trött och bitter?? javisst!

Forummoderator
9 299 Inlägg
3 oktober 2014
#3
Z5 lyfter man till över 150 för under 10k om den är tät och det med en vridkurva betydligt roligare än en B16.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

847 Inlägg
3 oktober 2014
Trådstartare
#4
caromania skrev:
Z5 lyfter man till över 150 för under 10k om den är tät och det med en vridkurva betydligt roligare än en B16.

Vad behöver jag köpa för grejer? låt säga att min budget är 10k för skoj så kan du skriva vad jag behöver smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

114 Inlägg
4 oktober 2014
#5
höj tändningen så du allefall blir lika snabb som ja tongue

Saabifierad
2 031 Inlägg
4 oktober 2014
#6
Chiptrimma den cool

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 oktober 2014
#7
Crxkoffe skrev:
caromania skrev:
Z5 lyfter man till över 150 för under 10k om den är tät och det med en vridkurva betydligt roligare än en B16.

Vad behöver jag köpa för grejer? låt säga att min budget är 10k för skoj så kan du skriva vad jag behöver smile

Grenrör från Supersprint som faktiskt är avsett för z5 som har lite andra avgasportar än de andra D16. Alltså passar grenrör från andra D16 men det blir inte bra. DC sport har ett rör också.

2,25 tums avgassystem utan kat. Inte mer, det är bortkastat.

Original luftfilterbox men med ett KN panelfilter.

Ställ fram tändningen max, bygla först bruna sockerbiten.

Tanka 98 eller vtec.

Insugsportarna är riktigt risiga på z5an, kolla dem, polera inte men jämna ut, kolla även att insug matchar portarna vilket de inte gör.

Med en frisk motor är du uppe i 150 på det.

Därefter kommer kammar, men då behöver du mappa bilen vilket betyder att du behöver löda in chip vilket inte går i din box, du behöver då leta en nyare box eller en box från Rover Gti. (pp5) Dessutom måste du få kontakt med någon guru på honda som kan mappa.

Om du köper kammar passerar du 10k, men med kammar, mappning och eventuellt insug från h22 (kräver en del jobb) kan du närma dig 180-185hk, sedan börjar det nog bli riktigt dyrt. Men som sagt, redan en original a9/z5 har bättre effekt hela vägen upp till 6000rpm och en bättre vridkurva hela vägen än vad en B16a1 har.

Sabba inte allt bara med stora tunga 17tummare.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

847 Inlägg
5 oktober 2014
Trådstartare
#8
caromania skrev:
Crxkoffe skrev:
caromania skrev:
Z5 lyfter man till över 150 för under 10k om den är tät och det med en vridkurva betydligt roligare än en B16.

Vad behöver jag köpa för grejer? låt säga att min budget är 10k för skoj så kan du skriva vad jag behöver smile

Grenrör från Supersprint som faktiskt är avsett för z5 som har lite andra avgasportar än de andra D16. Alltså passar grenrör från andra D16 men det blir inte bra. DC sport har ett rör också.

2,25 tums avgassystem utan kat. Inte mer, det är bortkastat.

Original luftfilterbox men med ett KN panelfilter.

Ställ fram tändningen max, bygla först bruna sockerbiten.

Tanka 98 eller vtec.

Insugsportarna är riktigt risiga på z5an, kolla dem, polera inte men jämna ut, kolla även att insug matchar portarna vilket de inte gör.

Med en frisk motor är du uppe i 150 på det.

Därefter kommer kammar, men då behöver du mappa bilen vilket betyder att du behöver löda in chip vilket inte går i din box, du behöver då leta en nyare box eller en box från Rover Gti. (pp5) Dessutom måste du få kontakt med någon guru på honda som kan mappa.

Om du köper kammar passerar du 10k, men med kammar, mappning och eventuellt insug från h22 (kräver en del jobb) kan du närma dig 180-185hk, sedan börjar det nog bli riktigt dyrt. Men som sagt, redan en original a9/z5 har bättre effekt hela vägen upp till 6000rpm och en bättre vridkurva hela vägen än vad en B16a1 har.

Sabba inte allt bara med stora tunga 17tummare.

Tackar! Nejdå 17" är sålda, var inte roligt att köra på parkeringar med dom, blir att gå ner till 15" eventuellt smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 oktober 2014
#9
Crxkoffe skrev:
caromania skrev:
Crxkoffe skrev:

Vad behöver jag köpa för grejer? låt säga att min budget är 10k för skoj så kan du skriva vad jag behöver smile

Grenrör från Supersprint som faktiskt är avsett för z5 som har lite andra avgasportar än de andra D16. Alltså passar grenrör från andra D16 men det blir inte bra. DC sport har ett rör också.

2,25 tums avgassystem utan kat. Inte mer, det är bortkastat.

Original luftfilterbox men med ett KN panelfilter.

Ställ fram tändningen max, bygla först bruna sockerbiten.

Tanka 98 eller vtec.

Insugsportarna är riktigt risiga på z5an, kolla dem, polera inte men jämna ut, kolla även att insug matchar portarna vilket de inte gör.

Med en frisk motor är du uppe i 150 på det.

Därefter kommer kammar, men då behöver du mappa bilen vilket betyder att du behöver löda in chip vilket inte går i din box, du behöver då leta en nyare box eller en box från Rover Gti. (pp5) Dessutom måste du få kontakt med någon guru på honda som kan mappa.

Om du köper kammar passerar du 10k, men med kammar, mappning och eventuellt insug från h22 (kräver en del jobb) kan du närma dig 180-185hk, sedan börjar det nog bli riktigt dyrt. Men som sagt, redan en original a9/z5 har bättre effekt hela vägen upp till 6000rpm och en bättre vridkurva hela vägen än vad en B16a1 har.

Sabba inte allt bara med stora tunga 17tummare.

Tackar! Nejdå 17" är sålda, var inte roligt att köra på parkeringar med dom, blir att gå ner till 15" eventuellt smile

Jag undrar varför jag skrev "tanka vtec"... Jag menade såklart v-power! roll

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

847 Inlägg
7 oktober 2014
Trådstartare
#10
caromania skrev:
Crxkoffe skrev:
caromania skrev:

Grenrör från Supersprint som faktiskt är avsett för z5 som har lite andra avgasportar än de andra D16. Alltså passar grenrör från andra D16 men det blir inte bra. DC sport har ett rör också.

2,25 tums avgassystem utan kat. Inte mer, det är bortkastat.

Original luftfilterbox men med ett KN panelfilter.

Ställ fram tändningen max, bygla först bruna sockerbiten.

Tanka 98 eller vtec.

Insugsportarna är riktigt risiga på z5an, kolla dem, polera inte men jämna ut, kolla även att insug matchar portarna vilket de inte gör.

Med en frisk motor är du uppe i 150 på det.

Därefter kommer kammar, men då behöver du mappa bilen vilket betyder att du behöver löda in chip vilket inte går i din box, du behöver då leta en nyare box eller en box från Rover Gti. (pp5) Dessutom måste du få kontakt med någon guru på honda som kan mappa.

Om du köper kammar passerar du 10k, men med kammar, mappning och eventuellt insug från h22 (kräver en del jobb) kan du närma dig 180-185hk, sedan börjar det nog bli riktigt dyrt. Men som sagt, redan en original a9/z5 har bättre effekt hela vägen upp till 6000rpm och en bättre vridkurva hela vägen än vad en B16a1 har.

Sabba inte allt bara med stora tunga 17tummare.

Tackar! Nejdå 17" är sålda, var inte roligt att köra på parkeringar med dom, blir att gå ner till 15" eventuellt smile

Jag undrar varför jag skrev "tanka vtec"... Jag menade såklart v-power! roll

Hehe jag började fundera vad fan man tankar vtec för nånstans wink

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

Forummoderator
26 364 Inlägg
7 oktober 2014
#11
Crxkoffe skrev:
caromania skrev:
Crxkoffe skrev:
Tackar! Nejdå 17" är sålda, var inte roligt att köra på parkeringar med dom, blir att gå ner till 15" eventuellt smile

Jag undrar varför jag skrev "tanka vtec"... Jag menade såklart v-power! roll

Hehe jag började fundera vad fan man tankar vtec för nånstans wink

Är väl V-Power dom tänker på, och det finns mig veterligen på vissa Shell-mackar.

Edit: läste inte raden ovanför..sorry.
Senast redigerat av Mack (7 oktober 2014)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.


Sök