3351
Sök

Värsta lagningarna!

248 Inlägg
8 oktober 2014
Trådstartare
#1
Tänkte det kunde vara lite intressant att se och höra lite vad folk har hittat för konstiga och bristfälliga reparationer på sina bilar! Jag menar ibland har ju folk rätt roliga idéer på hur man ska fixa saker och ting:)


1 125 Inlägg
8 oktober 2014
#2
Har sett massor av skräcklagningar,men den värsta var nog en bil chefen bytte in,den hade dom spacklat fast säkerhetsbältets fäste,tur vi fick syn på det.


1 109 Inlägg
8 oktober 2014
#3
På min tvåförti hade nån tidigare ägare lagat ett stort rosthål i hjulhuset genom att skruva fast en plåt med självborrande plåtskruv som stack ut några cm i reservhjulsbaljan. En tjock gummibit låg löst däri för att skydda reservhjulet cool Som tätning runt plåten hade de använt nån form av typ badrumssilikon som kletats på i stora mängder roll

På min Opel Rekord har ett kylarfäste gått av så nu sitter kylaren med ett spännband istället big_smile


329 Inlägg
9 oktober 2014
#4
hängde upp polarens tank på vinterbilen med hålband och självborrande skruv, dock låg tanken ca 10-15cm lägre ner så vi fick ta det lite lugnt över fartguppen


268 Inlägg
9 oktober 2014
#5
Min Mercedes 190 E var det ett hål under bakre säte på ca 2x3 dm och det hade dom lagat med glasfiberväv och glasfiberspakel och sedan bara underredsmassa på det :-/  Mindre roande när besiktningskillen körde hammaren igenom det.

383 Inlägg
9 oktober 2014
#6
Har en bil som bakaxelbalken har rostat av på, sprickor och rost i hela balken. Bakaxeln bröts av och hängde i endast 1 av 4 länkarmsinfästning. Nu svetsad så gott det går och lite förstärkning med spännband...

Funkar men inget man kör med.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
9 oktober 2014
#7
Min 242 a-traktor hade ruttnat runt länkarmsinfästningen till bakaxeln så länkarmen gått upp i baksätet. Dåvarande ägare svetsande då helt sonika fast länkarmen där den befann sig.

Min mattsvarta 244 -76 hade stora hål i vänster bakskärm. Limmade dit plastmatta på insidan och spacklade. Blev kanon

Har byggt skärmkanter i fogskum som skars till i rätt form och spacklades. Blev oxå bra

Detta var bara ett axplock av tokigheter jag varit med om. Fyller på när jag kommer på fler knäppa reparationer.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Cupra_
9 oktober 2014
#8
På morsans gamla Renault 5 gts hade 2 bultar till grenröret gått av i blocket. Nedslag på besiktningen. Tog nya bultar och kapade av dem så de hade skalle och typ 2 mm gäng, sedan limmades dessa fast snyggt med kemisk metall smile Och den gick igenom ombesiktningen!

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
9 oktober 2014
#9
Deception skrev:
På morsans gamla Renault 5 gts hade 2 bultar till grenröret gått av i blocket. Nedslag på besiktningen. Tog nya bultar och kapade av dem så de hade skalle och typ 2 mm gäng, sedan limmades dessa fast snyggt med kemisk metall smile Och den gick igenom ombesiktningen!

Gjorde så till draget på en bil. Hade fått 2a på ruttet drag. Det första besgubben gjorde va att ta fram kofoten och hugga loss bultskallen. Han måste varit synsk. Hur visste han att just den bulten va fuskad?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Cupra_
9 oktober 2014
#10
DiwraZ skrev:
Deception skrev:
På morsans gamla Renault 5 gts hade 2 bultar till grenröret gått av i blocket. Nedslag på besiktningen. Tog nya bultar och kapade av dem så de hade skalle och typ 2 mm gäng, sedan limmades dessa fast snyggt med kemisk metall smile Och den gick igenom ombesiktningen!

Gjorde så till draget på en bil. Hade fått 2a på ruttet drag. Det första besgubben gjorde va att ta fram kofoten och hugga loss bultskallen. Han måste varit synsk. Hur visste han att just den bulten va fuskad?

Haha neeej!!! tongue

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
9 oktober 2014
#11
Demmpa skrev:
hängde upp polarens tank på vinterbilen med hålband och självborrande skruv, dock låg tanken ca 10-15cm lägre ner så vi fick ta det lite lugnt över fartguppen

Jag gick ett steg bättre(sämre?)...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/large/1024409_5aixmc.jpg

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

1 508 Inlägg
9 oktober 2014
#12
Steff240 skrev:
På min tvåförti hade nån tidigare ägare lagat ett stort rosthål i hjulhuset genom att skruva fast en plåt med självborrande plåtskruv som stack ut några cm i reservhjulsbaljan. En tjock gummibit låg löst däri för att skydda reservhjulet cool Som tätning runt plåten hade de använt nån form av typ badrumssilikon som kletats på i stora mängder roll

På min Opel Rekord har ett kylarfäste gått av så nu sitter kylaren med ett spännband istället big_smile

Hehe, jag såg en Volvo där någon "lagat rost" i skärmkanterna genom att nita fast några aluminiumplåtar ovanpå rosten, det såg inte alls bra ut faktiskt wink

DiwraZ skrev:
Deception skrev:
På morsans gamla Renault 5 gts hade 2 bultar till grenröret gått av i blocket. Nedslag på besiktningen. Tog nya bultar och kapade av dem så de hade skalle och typ 2 mm gäng, sedan limmades dessa fast snyggt med kemisk metall smile Och den gick igenom ombesiktningen!

Gjorde så till draget på en bil. Hade fått 2a på ruttet drag. Det första besgubben gjorde va att ta fram kofoten och hugga loss bultskallen. Han måste varit synsk. Hur visste han att just den bulten va fuskad?

Hade han någon kommentar om det hela då? lol

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
9 oktober 2014
#13
trubbelturbo skrev:
Steff240 skrev:
På min tvåförti hade nån tidigare ägare lagat ett stort rosthål i hjulhuset genom att skruva fast en plåt med självborrande plåtskruv som stack ut några cm i reservhjulsbaljan. En tjock gummibit låg löst däri för att skydda reservhjulet cool Som tätning runt plåten hade de använt nån form av typ badrumssilikon som kletats på i stora mängder roll

På min Opel Rekord har ett kylarfäste gått av så nu sitter kylaren med ett spännband istället big_smile

Hehe, jag såg en Volvo där någon "lagat rost" i skärmkanterna genom att nita fast några aluminiumplåtar ovanpå rosten, det såg inte alls bra ut faktiskt wink

DiwraZ skrev:
Deception skrev:
På morsans gamla Renault 5 gts hade 2 bultar till grenröret gått av i blocket. Nedslag på besiktningen. Tog nya bultar och kapade av dem så de hade skalle och typ 2 mm gäng, sedan limmades dessa fast snyggt med kemisk metall smile Och den gick igenom ombesiktningen!

Gjorde så till draget på en bil. Hade fått 2a på ruttet drag. Det första besgubben gjorde va att ta fram kofoten och hugga loss bultskallen. Han måste varit synsk. Hur visste han att just den bulten va fuskad?

Hade han någon kommentar om det hela då? lol

Nåt i stil med att man inte får göra så..

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

och Dupont
581 Inlägg
9 oktober 2014
#14
LeafBox skrev:
Demmpa skrev:
hängde upp polarens tank på vinterbilen med hålband och självborrande skruv, dock låg tanken ca 10-15cm lägre ner så vi fick ta det lite lugnt över fartguppen

Jag gick ett steg bättre(sämre?)...
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 5aixmc.jpg

Det där är ju bra, du har ju svartgul banderoll för att varna för att den hänger ner. wink

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
9 oktober 2014
#15
Dupond skrev:
LeafBox skrev:
Demmpa skrev:
hängde upp polarens tank på vinterbilen med hålband och självborrande skruv, dock låg tanken ca 10-15cm lägre ner så vi fick ta det lite lugnt över fartguppen

Jag gick ett steg bättre(sämre?)...
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 5aixmc.jpg

Det där är ju bra, du har ju svartgul banderoll för att varna för att den hänger ner. wink

Säkerheten först!

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

1 450 Inlägg
9 oktober 2014
#16
Farsan berättade en gång han skulle laga tröskeln på en 240 som va rutten som han å en kompis fyllde med cement, sedan slipade lite å sen på med body, blev tydligen skit bra, bilen blev ju förmodligen lite tyngre på den sidan men.

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

1 125 Inlägg
9 oktober 2014
#17
xVolvo240x skrev:
Farsan berättade en gång han skulle laga tröskeln på en 240 som va rutten som han å en kompis fyllde med cement, sedan slipade lite å sen på med body, blev tydligen skit bra, bilen blev ju förmodligen lite tyngre på den sidan men.

Betong fyllde vi förr i bak i rambenen på folkracebilarna,blev bättre bett då,vi körde ju bakhjulsdrivet såklart


1 532 Inlägg
9 oktober 2014
#18
Jag lagade rosthålen i  flaket på min Jeep J20 med byggskum och spackel haha.


1 450 Inlägg
9 oktober 2014
#19
fadret skrev:
xVolvo240x skrev:
Farsan berättade en gång han skulle laga tröskeln på en 240 som va rutten som han å en kompis fyllde med cement, sedan slipade lite å sen på med body, blev tydligen skit bra, bilen blev ju förmodligen lite tyngre på den sidan men.

Betong fyllde vi förr i bak i rambenen på folkracebilarna,blev bättre bett då,vi körde ju bakhjulsdrivet såklart

Ja men de funkar ju skit bra, e ju ingen som ser de 😃

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

1 313 Inlägg
9 oktober 2014
#20

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.


Sök