3350
Sök

Köpråd blir galen snart!! 10-17k

36 Inlägg
9 oktober 2014
Trådstartare
Tjena håller på att slita ut håret snart! Nu då man snart tar körkortet så är det dags att köpa en bil med men vet absolut inte vad jag ska ha och jag blir galen, jag har några krav på den bil som jag ska köpa den ska vara mellan 10-17k och ha antingen bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift den ska ha krut under huven så man kan trycka på och komma förbi bilar då man kör om.
Det ska vara något som håller, åker också ner till Jönköping 2 gånger om året så den ska inte rasa ihop på motorvägen

Någon som har några tips på vad jag ska köpa?
Senast redigerat av FreZz (9 oktober 2014)

1 948 Inlägg
9 oktober 2014
Tror inte det du söker finns....
Krut under huven + bakhjulsdrift och i den prissklassen... det enda jag kan komma på då är bonntrimmad 740/940 eller en 325/328 e36, men i den prissklassen får du inte något vidare exemplar... eller jo kanske en 940 turbo.

Sen är det som vanligt när man handlar billiga bilar, antingen så går dom 10k problemfria mil eller så får man köra dom till skroten efter en vecka big_smile

1 193 Inlägg
9 oktober 2014
baltis skrev:
Krut under huven + bakhjulsdrift och i den prissklassen... det enda jag kan komma på då är bonntrimmad 740/940 eller en 325/328 e36, men i den prissklassen får du inte något vidare exemplar... eller jo kanske en 940 turbo.

Sen är det som vanligt när man handlar billiga bilar, antingen så går dom 10k problemfria mil eller så får man köra dom till skroten efter en vecka big_smile

Ska man ha en billig bil med krut under huven så är det mer än någonsin intressant att bilen inte haft för många ägare. En gammal 325 med 17 ägare ska man inte ens fundera på. En annan likadan bil kanske bara haft 4-5 ägare och då kan det vara mer intressant. Miltalet lär vara högt hur man än gör så då är det upp till om ägaren har skött om bilen. Det märks ganska snabbt när man träffar människan och pratar om bilen.

36 Inlägg
9 oktober 2014
Trådstartare
Har kollat på lite 325 och Mercedes med kompressor är dom något att ha?

Har även ett erbjudande av morsan att köpa hennes Audi A4 1.8t quattro chippad och sänkt med sommar däck och vinterdäck på bra alu fälgar för tio tusen med ett villkor att jag hittar en bil till hon
Senast redigerat av FreZz (9 oktober 2014)

1 948 Inlägg
9 oktober 2014
Cracksoup skrev:
baltis skrev:

Ska man ha en billig bil med krut under huven så är det mer än någonsin intressant att bilen inte haft för många ägare. En gammal 325 med 17 ägare ska man inte ens fundera på. En annan likadan bil kanske bara haft 4-5 ägare och då kan det vara mer intressant. Miltalet lär vara högt hur man än gör så då är det upp till om ägaren har skött om bilen. Det märks ganska snabbt när man träffar människan och pratar om bilen.

Har ingen som helst betydelse hur många ägare bilen haft enligt mig... handlar ju snarare om skicket den är i. Har den dock haft 10 ägare senaste året, då kan det ju vara något fuffens...

En liten parantes angående många ägare...
Tror jag e 16e eller 17e ägaren på min m3e46... haft den i snart 5 år inte haft några som helst problem med den. Dock kollade jag ju upp hur den hade skötts innan mig och att de tinte var någon "problembil.
Sen finns det dom som säger många ägare = fler som gasat ur bilen... skulle vilja säga nej till detta också. Det är verkligen inte så att jag på något sett missköter min bil, men nog tvättade, vaxade och dammsög jag bilen bra många fler gånger första året än resterande år...

1 948 Inlägg
9 oktober 2014
FreZz skrev:
Har kollat på lite 325 och Mercedes med kompressor är dom något att ha?

Har även ett erbjudande av morsan att köpa hennes Audi A4 1.8t quattro chippad och sänkt med sommar däck och vinterdäck på bra alu fälgar för tio tusen med ett villkor att jag hittar en bil till hon

Köp audin och sen köper du en nissan micra till mor din smile

1 193 Inlägg
9 oktober 2014
baltis skrev:
Cracksoup skrev:
baltis skrev:

Har ingen som helst betydelse hur många ägare bilen haft enligt mig... handlar ju snarare om skicket den är i. Har den dock haft 10 ägare senaste året, då kan det ju vara något fuffens...

En liten parantes angående många ägare...
Tror jag e 16e eller 17e ägaren på min m3e46... haft den i snart 5 år inte haft några som helst problem med den. Dock kollade jag ju upp hur den hade skötts innan mig och att de tinte var någon "problembil.
Sen finns det dom som säger många ägare = fler som gasat ur bilen... skulle vilja säga nej till detta också. Det är verkligen inte så att jag på något sett missköter min bil, men nog tvättade, vaxade och dammsög jag bilen bra många fler gånger första året än resterande år...

Visst behöver det inte vara något fel på en bil med 17 ägare men risken är bra mycket större att det är en problembil jämfört med en som har 5 ägare. Dessutom är risken stor att 325 med 17 ägare är totalt plågad av 18 åringar med färskt körkort. Du fick säkert ett bra exemplar, men få ägare= du tar en lägre risk.

Till TS: Audi A4 Quattro låter ju perfekt! Kanonbra bil.

Sök