13 oktober 2014
Trådstartare
Kamaxeln skall vara en Competition nx-274H avsedd för kompressor.
Jag har inte hundra koll på vad som är gjort med maskin men jag har hittat info ifrån 2 tidigare ägare som lyder:
"Betongad 4-bultad Cheva smallblock på 412cui, Lunati stålvev, eagle stålstakar, keith black kolvar,etc... Portade DART S/R toppar, Competition NX-274H kam, etc. BDS 6-71 Kompressor toppad med 2st Holley 750cfm fuggar, MSD tändning.
Såhär lyder en tidigare beskrivning av motorn som ja hittat så jag vet inte exakt vad det är för delar i maskin tyvärr....
Motorn är en borrad "400" betongfyllt block,Lunati stål-vev,balanserade GM-stålstakar,TRW-smidda kolva,portade Dart-S/R Torque toppar,rostfria Manley-ventiler (1,94-1,65) COMPETITION-CAM NX-274H, Lunati rullvippor,1,5ARP-vippbultar Moroso-drag pan 7l.h-v pump,milodon pickup Bds-blower-kit 3-deladsnaut 2st Holley 750dp,Hillborn-scoop moroso-ventilatorer samt kåpor rubbet polerat eller kromat..mm..mm"
Jag köper iaf det där insuget+förgasare som jag hittat oavsett då det var väldigt billigt men troligast är att jag låter bygga en platta till insuget och skaffar någon hyfsat vettig förgasare - det kan ju hända att man åker runt lite och då är det ju gött om man får det att lira. Samt att förgasarna lär jag väl bli tvungen att ta isär och packa om till våren. Holley skall tydligen ha en förmåga att torka ut när de står still länge..?
Senast redigerat av Alex_halvordsson (13 oktober 2014)
boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik