3183
Sök

Konvertering: Sugmotor till Turbomotor?

199 Inlägg
3 juli 2007
#21
Hamberg skrev:
racefan skrev:
Hamberg skrev:

Sant det där om grenröret, dock så verkar det ju som att man kan "snickra" ihop ett eget om man är duktig med rör och svets. Har sett en del, både här på forumet och på andra forum som svetsat ihop sina egna grenrör.
Det jag annars tycker är märkligt, man ser folk med sina äldre bilar, dom bara trycker ner turbon i bilen. Man måste väl sänka komp. och sånt om inte jag är helt ute och cyklar?
vad har du för org effekt?  du kan säkert klara dig om du inte ökar effekten för mycket ..ev en tjockare topppackning. Jodå grenrör kan man snickra ihop .allt hänger på hur mycket pengar du vill lägga o hur seriöst du ska göra allt.
Org. hk ligger på starka 103hk med en 1.6L v16 motor
v16? inte 16v då va..


178 Inlägg
3 juli 2007
#22
Asså, ska du bara upp till typ 200 hk ändå så känns de som att du kan köpa en annan bil. Finns många bilar som har den effekten orinal för billiga pengar. wink

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

49 Inlägg
20 april 2009
#23
Det är nog inte poängen här. Anledningen (tror jag) till att du vill konvertera fiaten. Är att den väger så lite redan från början. Effekt/vikt "that's what it's all about)


Garaget Video Crew
842 Inlägg
20 april 2009
#24
Jag tittade på en lösning för turbo på min förra Hyundai.
Snackade med ett välkänt svensk företag om det.
Och ungefär:

35k för turbokittet (Från USA)
15k för bara montering av skitet. Plus 15k varje år man ska ta bort det vid besiktning (om man nu inte kan det själv).

Sen sa dom att dom hade ingen som helst aning om vad som behövdes byta inne i motorn, och det visste dom inte förrens dom hade rivit ner motorn.
Dom rådde mig att inte göra det om jag inte var nästintill "ekonominskt oberoende", jag ger samma råd till dig smile

1 915 Inlägg
20 april 2009
#25
Denna tråd dog ut juli 2007, lite onödigt att dra upp den igen smile

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

49 Inlägg
23 april 2009
#26
larsson.m skrev:
Denna tråd dog ut juli 2007, lite onödigt att dra upp den igen smile
Onödig kommentar... Punkt, slut


Meister
6 763 Inlägg
23 april 2009
#27
Zonander skrev:
larsson.m skrev:
Denna tråd dog ut juli 2007, lite onödigt att dra upp den igen smile
Onödig kommentar... Punkt, slut
Och ännu mer onödig kommentar av dig. En tråd som har varit död i nästan 2 år är inte något man behöver återuppliva


424 Inlägg
24 april 2009
#28
camaro67 skrev:
Zonander skrev:
larsson.m skrev:
Denna tråd dog ut juli 2007, lite onödigt att dra upp den igen smile
Onödig kommentar... Punkt, slut
Och ännu mer onödig kommentar av dig. En tråd som har varit död i nästan 2 år är inte något man behöver återuppliva
Och din var bättre ? big_smile

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !


Sök