Kört ett par mil nu... Med lite småproblem.. Startmotorn som funkade felfritt innan motorn flyttades började missa på inslaget 7ggr av 10 Blev att flytta över från den andra
Fläktremen gick av mitt inne i stan, givetvis hade jag använt en gammal ist för att köpa en ny för 100:-
Annat kul... Bestämt mig för att lyxdieseln ska få M51 Inhandlat en 525tdsa med lamelldiffad bakaxel,
den har även orginalmonterad webasto dieselvärmare..... uuuundrar om den passar e28
Bmws dieselsexor har ett härligt ljud.. 524an var det värsta man kunde köpa när den var ny.. Måste väl erkänna att ska man plocka massvis med effekt finns det bättre utgångsmotorer men jag vägrar byta fabrikat
Blir mekpump givetvis och först ska den såklart in till nån dieseltrimmare för lite massering.
I brist på annat så har jag köpt en till e28 88as 518is med en ägare sen ny...... 2 ytterst små rosthål bak i trösklarna efter 30,000mil
Denna kommer fixas till och sedan bli till salu,, om nån vill förvärva en samlarbil som e använd
Haha...... Nu har jag ägt e28or av alla årsmodeller 82-88, och dessa modeller: 518i 518iS 520iK 524d 524td 528ia 535 och M535
Har alltså hämtat EN TILL! Ett lik som stått rätt länge, 520ik utan front och drivlina, inte så farligt rostig men bucklig och har stått ute med trasig sidoruta så inredningen va rätt rutten..
Kommer kapa en del plåt från den till kommande rostlagning