Nu jäklar kommer jag med en
Stor Uppdatering. Då jag har varit all min lediga tid i garaget och Varit nära på springa in i väggen, passar jag på att uppdatera i från
sjuksängen.
För vad ska man annars göra när man ligger i influensa än att planera vad man ska bygga på när man blir frisk.
Hade tänkt komma med en uppdatering för en vecka sedan men då man har en lyx router som kraschar varje kvart
så försvan självklart uppdateringen flera gånger så jag gav upp. Men nu jävlar har jag investerat en ny!
Iallfall fick hem blocket,vevparti,Stackar,kolvar och toppen från Umeå Motorrenovering.
Det han gjorde åt mig var->
Topdäkka
Stressborra 1st ÖD 96.28
Ny honing
Vikta kolvar
Vikta & balansera vevstakar
Balansera Vevparti -> Remskiva->ståldrev->vevaxel->svänghjul->tryckplatta.
planade Toppen
Direkt när jag fick hem skiten började jag gänga Oljeretur.
Monterade alla kolvringar.
Kladdade på alla Lagren med Redline asembly lube självklart:cool:!
Sen var det bara Moment dra ARP Bultarn till vevaxeln och trycka ner kolvarna som också sitter med ARP bultar.
Blästrade alla delar (igen) å lackade om dom då jag tycke att Biltemas Värmefärg/Motorlack är så fin
Här är några delar.
Bröt ihop 530toppen å lekage testade skiten!
Och självklart hade man flyt:) (Går för bra,kommer säkert en backfire
)
Iallfall hinkade dit Cooperringarna ner med ARP bultarna gänga på alla muttrar och självklart vart man nojjig.
Gänga lös å titta så man la skärringarna rätt jajamen 1 låg fel! vände på skeeten momentdrog.
Iallfall nu börja man bli hungrig trött å less:mad: hängde på insug och grenrör självklart har pajasen man köpte toppen av dragit GÄNG-ARNE. borra upp och gänga om! Perfekt tänkte jag och drog av en Pinbult
Fram med GRISPITTEN å slet ut skiten! in med ny och gick hem!
Iallfall nu siter skiten där och jag är nöjd och snuvig
Nu är det bara lite småpiller kvar innan man kanske hänger ner skiten i bilfan och börjar på med Koppla Vems:et
Kommer nog med en update igen snart men så Länge
Hanebra!
Mvh Emil,Odii eller Enklokren vem fan bryr sig egentligen?