3794
Sök

Varme Paketet Klabbar

14 Inlägg
4 november 2014
Trådstartare
Hallu, Har en BMW 518i e34 -90 och har problem med varmepaketet ( tror jag iafall). Det är så att när motorn blir varm så kommer det ånga istället för varme, kommer vatten från värmerören under förar stolen och passagerare stolen fram.

Så min fråga är; vad kan det vara?

Har kollat under bilen och läcker ej vatten förutom inne i coupen.

Forummoderator
26 364 Inlägg
4 november 2014
"Klabbar"?

Vet att Åsa-Nisses kompis kallas Klabbarparn men..

Till ämnet i själva tråden så kan ju värmepaketet, eller värmekranen, vara trasig.
Senast redigerat av Mack (4 november 2014)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

14 Inlägg
4 november 2014
Trådstartare
Mack skrev:
"Klabbar"?

Till ämnet i själva tråden så kan ju värmepaketet, eller värmekranen, vara trasig.

Klabbar= kronglar smile

Okej, började nyss 1:an i fordon så är inte så haj på bilar än (mer mopeder) men har köpt mig en bmw om du undrar, så om du skulle vilja förklara, hur ser jag om kranen är kass föutom att den skulle kunna läcka?smile

Forummoderator
26 364 Inlägg
4 november 2014
volvo7689 skrev:
Mack skrev:
"Klabbar"?

Klabbar= kronglar smile

Okej, började nyss 1:an i fordon så är inte så haj på bilar än (mer mopeder) men har köpt mig en bmw om du undrar, så om du skulle vilja förklara, hur ser jag om kranen är kass föutom att den skulle kunna läcka?smile

Konstatera först att det är kylarvatten som kommer. Bör dofta sött..ja som..glykol ju gör.
Sen är det bara att slita bort plasten runt mittendelen av instrumentbrädan, där inne vid fötterna, och leta upp vart läckan kommer ifrån.
Är ju lite olika från märke och bil till bil men oavsett så bör det märkas vart läckaget kommer ifrån.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

14 Inlägg
4 november 2014
Trådstartare
Mack skrev:
volvo7689 skrev:
Mack skrev:
"Klabbar"?

Klabbar= kronglar smile

Konstatera först att det är kylarvatten som kommer. Bör dofta sött..ja som..glykol ju gör.
Sen är det bara att slita bort plasten runt mittendelen av instrumentbrädan, där inne vid fötterna, och leta upp vart läckan kommer ifrån.
Är ju lite olika från märke och bil till bil men oavsett så bör det märkas vart läckaget kommer ifrån.

Okej, tackar för så snabbt svar.

Sök