2277
Sök

Volvo V70 2,4 Bi-fuel 06:a,

337 Inlägg
5 november 2014
Trådstartare
Hej, Funderar på att köpa en Volvo V70 2,4 Bi-fuel från 2006. Den är nybesiktigad och ny skattad. Det ända som jag är orolig för är att det inte går att köra den på gas då en gasgivare är trasig, Men bensin fungerar utmärkt. Är det något som jag borde se upp för med gasgivaren kan det ställa till mer problem eller är det bara att " strunta" i den och köra på bensin?

Mvh Eric

398 Inlägg
5 november 2014
Tänk på att tanken tar ganska mycket av bagageutrymmet. Jag vet inga exakta mått, men min känsla är att du får mer utrymme i en S60 trunk vilket ju är lite tråkigt när man måste dras med en kombi.

337 Inlägg
5 november 2014
Trådstartare
Så tanken tar asså upp en "del" av bagage utrymmet? Men tror du att  gasgivaren kan ställa till med mer problem eller är det bara att köra på bensin?

441 Inlägg
5 november 2014
Varför köpa en gasbil och köra på bensin?

337 Inlägg
5 november 2014
Trådstartare
gasgivaren är paj, Jag struntar i gasen kör mer än gärna på bensin, Undrar bara om det gör någon skada om gasgivaren sönder ??

1 020 Inlägg
6 november 2014
Gåt bra att bara köra på bensin,har för mig bensintanken är ganska liten..
Det är stor varning när gasdriften ej funkar, brukar vara fördelaren som kopplar över gas och bensin och är dyr.
Bilen i fråga ska vara bra billig o köpa.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

1 436 Inlägg
6 november 2014
Ska inte bilprovningen köra på gas? Alltså att den måste funka vid bes? Eller har jag fått något om bakfoten nu?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

337 Inlägg
6 november 2014
Trådstartare
Tack för seriösa svar det uppskattas smile, Bilen i sig kostar 39000 men kan få ner den ca 5000-6000 kr, Men känns ganska dumt om det är ett måste om den ska köras på gas under besiktningen...

1 436 Inlägg
6 november 2014
Eric91 skrev:
Tack för seriösa svar det uppskattas smile, Bilen i sig kostar 39000 men kan få ner den ca 5000-6000 kr, Men känns ganska dumt om det är ett måste om den ska köras på gas under besiktningen...

Var tvungen att kolla nu så jag inte lurar dig.

Från Bilprovningen:
Vid kontrollbesiktning av personbilar, lastbilar och bussar som drivs med metangas (biogas eller naturgas) måste bränsletanken för gas vara fylld så mycket att motorn kan köras i läge "gasdrift" då vi gör täthetskontroll av bränslesystem. Om bilens motor inte kan köras på bränslet metangas eller om bränslesystemet har något läckage underkänns fordonet med krav på efterkontroll.

Från Dekra:
OBS! Ska du besikta en personbil, lastbil eller buss som drivs med metangas (biogas eller naturgas) måste bilens bränsletank för gas vara fylld så mycket att motorn kan köras i läge “gasdrift” då vi gör täthetskontroll av bränslesystem. Om vi inte kan göra det eller om bränslesystemet har något läckage underkänns fordonet med krav på ny besiktning.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

337 Inlägg
6 november 2014
Trådstartare
TACK! stort tack till dig! då vet jag att jag hoppar den bilen! du rädda mig på mycket bekymmer, Tack åter igen

Sök