tjena, ja som sagt då vart jag tillbaks igen den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, som sagt min förra t5a råkade ju ut för en krock och försäkringsbolaget löste tyvärr in min gamla pärla, planen vart ju en nyare bil då vill säga en s60, men tyvärr lite för mycket motgångar just nu, så en nyare bil får komma lite senare i framtiden! fick då tag på denna 850 t5 1995, på blocket billigt billigt billigt vill säga, finns lite små skvanker på den men som sagt det är ingen ny bil och det kommer fixas till med tiden för finns en del planer just nu....
det som ska fixas, prio 1, lacken ska fräschas upp, vilken tur att jag praktiserar som lackerare nu så man kan fixa och trixa med bilen i lackboxen smile ska bygga om fronten till s70 fram med tillhörande Volvos c70 klarglas, xc70 grill med R emblem, R kofångare , byta bakluckan , samt slänga på min R vinge, byta föra dörren efter inbrotts försök då gamla ägaren ägde bilen, lacka om bak-kofångaren en hel lack, samt slänga på s\v70 lister på dörrarna och hellackera dom, s70 sidokjolar ska på, samt s70 tanklock då det är dom små detaljerna som gör det, bygga om avgassystemet kanske dubbel system får se med tiden, byta bakdörrar till s70, slänga in min ombyggda instrumentbräda med laddtrycksmätare, finns som sagt en del att göra här, även i motorn ska det bytas fräschas upp med lite färg, och annat godis med ska ner, just nu är jag nöjd med hur bilen går då motorn är renoverad och öppnad så sitter bra grejer under smile som sagt tycker ni projektet är intressant? så se till och följa tråden för kommer att hända massa grejer!! första bilden på bilen här, precis när den hade hämtas!
precis parkerat på hemmaplan, efter hämtning av bilen!
avgassystemet är inte det vackraste, men sitter raka rör utan katt, och mullrar gött
vilar i garaget lite efter lek...
kolfiber tändstiftskåpa disatt, kolfiber oljelock ditsatt, spridarbrygga polerad ditsatt idag!