Tjena!
Då var de dags igen med ny bil!
Denna gång har jag äntligen kommit över en av mina favoritbilar i nuläget, utseendemässigt.
Är en man med stor kärlek till stance. ägt 2 mk6or de senare 2 åren som varit mer eller mindre "stance".
Första mk6an var en 122 hästars 1.4tsi som ja rullade static med porsche turbo fälgar första året, sen 3sdm 0.05or andra. Köpte mig en GTI Edition 35 sen för att få lite körglädje i livet också. Blev rätt tråkigt att köra en 120 hästar bil till vardags även om den gick billigt.
Självklart var jag tvungen att göra något med den med, så fjädring och fälgar beställdes hem.
Blev rekommenderad på förstasidan och fick väldigt mkt cred för den.
Roligaste bilen jag ägt men den gick inte snålt och låt oss se fakta, soppan blir inte billigare.
Så började leta efter ny bil lite smått. Har några polare som äger CC och jag har alltid gillat formen av CC!
Så började kolla på gamla modellen först. Hade lite krav så som att den skulle vara diesel, 4motion och automat. Allt annat var bara bonus. Ville ha en större men billigare bil helt enkelt. Efter ett bra tag började jag snegla in nya modellen. Har haft svårt för nya fronten men tyckt att baklyktorna på nya varit mkt snyggare.
Hittade lite inspirationsbilder och videos. Nu började den nya fronten och helheten växa i mig. Så bestämde mig för att börja leta nya modellen istället.
Hittar en perfekt i Bromma! Har precis allt jag vill ha och är fulllutrustad med allt förutom RNS510.
Den 21 oktober fick jag Edition 35an såld och de blev fritt fram! Åkte ner till Bromma på morgonen efter.
Några timmar senare satt jag äntligen i den!
Nog snackat, nu väntar projektet på denna. De kommer förmodligen inte bli så stort projekt då jag mer är för den "cleana" stilen på bilar. Så de ni kan förvänta er är fälgar, sänkning och småfix. Precis som mina tidigare projekt.
Mina gamla projekt.
Mk6 TSI:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=246163Mk6 Edition 35:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=273929Inspirationsbild:
Första bilderna jag tog
Byta olja och göra den redo för vintern:
Vinterstuk. Fick nya Enzofälgar och vinterdäck med på köpet och vi alla vet ju hur oupphetsande enzofälgar är i silver. Så dom blev snabbt svart vilken såg 100 gånger bättre ut imo.
Mer inom kort!