3305
Sök

avåkning me bil?

.......
2 655 Inlägg
6 december 2006
Trådstartare
nu ska vi se. hur många här på garaget vågar berätta att de åkt av vägen o varför tongue

kan börja själv då.   de va idag. skulle sjutsa brorsan å nåra kompisar till skolan åså i sista kurvan precis vid skolan (ända kurvan me is på hela vägen dit) åså skulle ja bromsa å svänga men for bara rätt fram prejjade 2 st snöhöga som va ca 40cm hög och ut på gräset men de va ju helt plant så ja fick ju till att körd upp på vägen igen tongue.

då ha ja berättat min, nu vill ja höra fler (om ni vågar berätta) tongue
Senast redigerat av beemern (6 december 2006)

bitter besserwisser
644 Inlägg
6 december 2006
åkte ner i diket med colt för någon månad sen när snön kom och överaskade. skulle hämta vinterdäcken i båthuset och kom i en s kurva, körde i ca 30-40 km/h och allt släpper gled rakt i sidleds ner i diket. inte något värre i den hastigheten nåde väl ca 10 knyck när jag gått igenom den lilla lössnö vallen. lyckades dock på något skumt sätt komma upp på vägen igen.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

9 108 Inlägg
6 december 2006
18 år, skulle lattja lite med min förstabil som var en Saab 900GLi -84. Lattjade lite väl mycket på en grusväg så det blev en 180 graders avåkning ner på en åker smile Det var en väldigt nyttig erfarenhet, har tagit det lugnare sedan dess och inte varit med om någon olycka alls (förutom krock med vildsvin för några veckor sedan) sedan dess, på 5 år..
Senast redigerat av MilleN (6 december 2006)

1 582 Inlägg
6 december 2006
Åkt ner och åkt ner inte direkt, fast det var nu i lördags då jag och några polare skulle till Laxå och kolla läget där, så hade jag åkt lite för långt där jag skulle ha svängt in.
Så jag fick backa och vägen var smal och de var mörkt som tusan, såg ingenting, så började jag backa och sedan känner jag att jag börjar glida ner med bakdelen, drar i hand bromsen och går ut, så ser jag att ja är jävligt nära att åka ner i diket, så ena polaren sätter sig och jag och några andra buttar upp bilen. Så det var inte så värst farligt ändå, men det kunde slutat värre om jag inte tvärbromsa tongue Det är de enda som hänt mig sedan jag fick körkortet smile

4 571 Inlägg
6 december 2006
Jag har Voltat med en gammal Mitsubishi Colt när jag åkte på isbanan hemma i byn.

Vallarna hade frusit över natten och vinterdäcken var inte allt för bra.

kontorsråtta
231 Inlägg
6 december 2006
har kört i diket 2 ggr i karriären.. första gången som 18-åring med nytaget körkort.. körde min gamla golf 2:a med blankslitna sommardäck och det hade kommit 2dm snö på natten så jag skulle åka och hämta vinterdäcken. kör i ca 30km/h, det var ju jävligt halt, men när jag kommer till en kurva gick det bara rakt fram och bilen gled ner i diket. gick så jävla sakta så jag hade kunnat kliva ur bilen innan den nådde diket tongue
som tur var så var grannen hemma, han hade en passat tdi 4-motion, och kunde dra upp mig.

andra gången var med min gamla bmw, i en kurva på samma väg fast lite längre bort. samma historia den gången.. blankslitna sommardäck, snöat på natten, skulle hämta vinterdäcken... bakänden släppte i kurvan (gick väl 30km/h den gången också) och bilen gled ner i diket. samma granne fick dra upp mig..

så varje år när snön kommer får man sig en pik av honom "har du tagit fram vinterdäcken eller ska jag bli tvungen att dra upp dig i år också?" tongue

.......
2 655 Inlägg
6 december 2006
Trådstartare
ingen fler? tongue

543 Inlägg
6 december 2006
körde av vägen första dan på bilskolan.. dom var inte helnöjda kan jag lova hehe..

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1

54 Inlägg
6 december 2006
första bilen,, en jetta,, va sen till jobbet så ja låg ca 110 på en liten grusväg,, det gick skitbra tills jag kom till en sträcka som var nysladdad,,,

fick framhjulssladd och ställde mej tvärs över vägen med båda framhjulen i diket!!  som du va kom vägfogden 5 min, efter och drog upp mej,,

sen va det i vintras, jag var sen till praktiken,, skithalt ute, dåliga däck,, volvo 740,,,

man testa å testa hela tiden hur fort det gickatt åka och tillslut gick de för fort,, så jag snurra 180 grader och gled på snön över diket och ut på en åker,, men ja ringde en bonde som kom på typ 10 min, med en traktor och drog ut mej på vägen igen smile

Vem Fan Är Harley Davidsson?

.......
2 655 Inlägg
6 december 2006
Trådstartare
Glempa156 skrev:
körde av vägen första dan på bilskolan.. dom var inte helnöjda kan jag lova hehe..

hehe hur gick de till big_smile

20 Inlägg
6 december 2006
gled ner i diket me min förstabil i våras, nissan micra smile Skulle te jobbet och de regna dan innan åsså bor man ju på gård så de blir jävligt söligt, Hursomhelst hade morsans gubbe dikat veckan innan och när jag åker iväg så möter jag hann i traktorn, försöker komma förbi han och glider ner i diket och blir stående mot ett trä. lite bucklad skärm och en rund buckla i dörrn, menmen han kunde i vartfall dra upp mig så jag kom inte försent. smile

On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over....

1 854 Inlägg
6 december 2006
Sladdade i diket med förra 740in förra vintern smile en lastbil fick dra upp mig smile

89 Inlägg
6 december 2006
Våt vägbana och löv ställde till det lite för mig inne i Göteborg
Bakändan släppte, klarade första sladden, returen hann inte bli mer än en halv retur, greppade mitt i retursladden, rakt upp mot en 20cm gammeldags sten trottoarkant med påföljande stuts mot ett träd för att sen vara tebaxs på vägen. Inlöst bil

bilder här http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … p;cat=6248
Senast redigerat av Bjorken (6 december 2006)

116 Inlägg
6 december 2006
Min Första bil en saab 900i -88, första snön kom när jag låg i lumpen (-04) i skövde å hade fortfarande sommardäcken på, var ute å lekte med ett par polare å sladdade runt. tappade greppet på framhjulen i en korsning å for i på sniskan i en refug, förstörde en st fälg, krökte bakaxeln, å höger bakdörr gick inte stänga efter att jag haft uppe bilen på en tvåpelar lyft. Resan hem från från skövde ca 2 mil va inte roligt, bilen var svårbehärskad över 40 km/h

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
6 december 2006
Råkade få understyrning istället för överstyrning, vilket resulterade med dikeskörning. Lutade rätt bra, välte nästan när jag öppnade dörren:)

En bild:
http://www.garaget.org/mypage/gallery_e … mage=32904
Senast redigerat av _TiNcO_ (6 december 2006)

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

Sleeper
3 084 Inlägg
6 december 2006
Bara ni kör av på höger sida e det lugnt för mig big_smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

329 Inlägg
6 december 2006
Skulle drifta i en rondell med en 245a, när de spöregna, synd att den släppte fram ist för bak.. fick bli skroten:D

Evolution
1 627 Inlägg
6 december 2006
fick häng med min förra bil och våga inte hålla i på asfalten och doppade fronten i diket

Fäll ner pungen och landa

264 Inlägg
6 december 2006
hade precis satt på vinterdäcken i den första snönn som kom för ett tag sen. va ute o sladdade. tappa fästet på framdäcken och gled sakta framåt utann att kunna hejda. smekte en lyckstople med ca 2 cm mellandum big_smile. Tur hade jag då tongue. Ett tipps. sladda inte m 740 där de finns lyckstolpar .

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
6 december 2006
bra tråd smile

diket har jag klarat mig ifrån , men däremot så parkerade jag min gamla bil (lexus is 200) i en "snörefug" dvs dom som blir i korsningar när plogbilen varit framme..

körde efter E4:an mellan piteå och luleå en vinterdag för 2år sen, snön vräkte ner.
hamnade bakom en långtradare med släp så sikten var lika med noll , dessutom var det på kvällen så det var kolsvart ute..
men men.. iaf så var vi ( jag å tjejen ) på väg till en polare i rosvik , är inte så ofta jag är där så ja har inte så stor koll på vars man ska svänga av e4:an.
satt och letade korsning och panik, där var den, så ja svängde bara utan att tänka mig för... vart ett fint ( nåja ) fyrhjuls ställ med bilen och *SMACK* snö överallt... gasen i botten å *vips* så såg man igen... kan lova att pulsen var i 200 , första tanken man hade var juh givetvis hur gick de med gumman.. men hon var då betydligt lugnare än mig smile
sen ut å kolla bilen.. borsta av all snö... men d vart inte så mycke.. färgen under ena framlyset sprack lite grann men d e fixat nu smile

har dock aldri vågat berätta detta för farsan då d är han som har bilen nu wink

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Sök