Hej har en ltt som jag inte kör med så ofta men idag skulle jag ta in den i garaget o göra den klar för besiktning och när bilen hade blivit varmkörd så tändes lambda lampa:/ har provat att ta ur 1ans säkring och sätta tillbaka men problemet kvartstår, så vad börjar jag med att kolla upp härnäst?
Dra något gammalt över dig!!! Snacka skit kan du göra där andra slipper ta del av det. Motorelektroniklampan tänds av fler orsaker än attjust syremätaren skulle va defekt. OCH HÖR SEN!!
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Och hur skulle jag kunna veta det? kändes som en rimlig idé då det va just lambda lampan som lös Håller mig till D24 så slipper man sån skit
Ja håll dig du med sån skit och lägg dig inte i civiliserade människors förehavanden. Håll tyst om du inte vet... Bättre att va tyst och låta folk tro att man är dum än att tala och avslöja sig själv
Ta ut felkoder är alltid rätt ställe att börja med när motorelektroniklampan lyser (vet inte varför Volvo valde att sätta lambdatecknet istället för t.ex texten check engine)
Ta ut felkoder är alltid rätt ställe att börja med när motorelektroniklampan lyser (vet inte varför Volvo valde att sätta lambdatecknet istället för t.ex texten check engine)
TS får göra ett besök hos Volvo eller annan verkstad som har utrustning att läsa ur hans bil. Mycket olämpligt att använda lambdasymbol istället för check engine som så många andra.
TS får göra ett besök hos Volvo eller annan verkstad som har utrustning att läsa ur hans bil. Mycket olämpligt att använda lambdasymbol istället för check engine som så många andra.
började lysa på min ltt också, slog av minuspolen i 5 minuter så slutade den lysa, kan också vara felkod annars det inte är nåt fel också, är det något fel börjar den lysa igen
Senare modeller av 900 serien har obd2 tror det var från 95/96. Osäker dock. Men ts bil skall ha obd. Men som sagt att lambda lampan lyser kan ha många faktorer. Inte enbart lambda sond. En elm327 funkar utmärkt på min 97:a