Hallåj tänkte dra igång en projekttråd om min bora som jag håller på att försöka förfina.
Det började med att jag i början av 2014 var ute efter en ny bil. Hade siktet inställt på en golf mkiv men hittade ingen som passade. Slutade med att jag åkte och hämtade en bora 1.6 av en trevlig gubbe i strängnäs. Eftersom har jag fallit mer för bora karossen då jag tycker den är både finare och lite ovanligare än golfen.
Lägger upp lite info om vad jag gjort med bilen hittills och vad som jag har tänkt göra med den.
Så här såg bilen ut när jag hämtade den i början på 2014.
Började med att stoppa i vitare lampor då de andra var så gula å solkiga. Bytte även ut alla lampor invändigt samt nummerskyltsbelysningen mot LED
Sedan under våren kastades det på coilovers. Åkte även och hämtade en uppsättning RS4 replikor som jag hade på ett tag.
Sedan i slutet av sommaren så tröttnade jag på rs4 fälgarna då jag tyckte det såg lite alldagliga ut. Hade besätmt mig för nya fälgar 18x9.5" men stod i valet och kvalet mellan BBS RS eller BBS LM replikor. Valet föll tillslut på ett par Dare DR-RS som är 18x9.5 runt om. Skodda med 215/35 däck.
Efter en dags fix med sänkning och kapning av krängningshämmare osv. blev bilen i den skepnad som den är idag.
Så ser bilen alltså ut idag. Lista nedan på avklarade saker samt saker som ska ske.
2014!chassiCoilovers (X)
Fälgar (X)
Borttagen Krängningshämmare (X)
Borttagna gängnings grejer bak (X)
Manton Racing 25mm Bolt-On spacers (X)
LjudStereo med AUX/USB (X)
Anderson 12" bas med 4kanaligt steg (X)
ÖvrigtLED lampor invändigt/nummerskylt/positionsljus (X)
2015!Ska försöka hinna med så mycket som möjlgt av denna lista fram tills Bugrun 2015!
ChassiTa bort främre hjälpfjädrar ()
Ställbara topplagringar fram (/) Hemma, väntar på montering
Centreringsplattor bak så bakaxln blir centrerad ()
Ställa camber bak med shims ()
Valsa skärmkanter med riktigt verktyg ()
Ljud KLART!!!Nytt slutsteg (x) JBL monosteg
Ny baslåda (x) Införskaffat en Massive Audio Kilo 122
Framsystem DLS RM 6.2 (x)
Ljuddämpa framdörrar, skuff och hatthylla (x)
ÖvrigtNya strålkastare fram då mina är dåliga ()
BBS- loggor till fälgarna (/) beställt, test monterat på en fälg
Positionsljus i blinkersen (/) Modul hemma, väntar på montering
Lacka ner lister ()
Nya handtag också de nerlackade ()
Ljus toning av alla rutor utom framrutan ca 45% ljusgenomsläpp ()
Dekal till framrutan (x)
Det var allt jag kom på för tillfället, kommer självklart att uppdateras under projektets gång! Har inte tillgång till garage under vintern så det blir mest småsaker under en tid men framåt våren kommer det bli stora ändringar!
Tack för visat intresse genom läsning!
MVH Markus