Idag blev det lite fix med boran för första gången på ett tag. Tanken var ju att den skulle stå hela vintern men i och med att jag fått ett extra jobb(
) som börjar i februari så var jag tvungen att ta fram boran för att ha något att pendla med. Men nu var det ju så att besiktningen gått ut på boran och det är lite pyssel med den innan den är besiktningsredo.
Till att börja med hade man såklart glömt koppla av polerna på batteriet så det var helt slut kört, suck. Ibland orkar man inte med sig själv. Men efter nytt batteri startade den upp fint efter två månaders vila
Fixet inför idag var att fixa en abs sladd som hade skavts av mot coilovern, ta bort resterna av krängningshämmaren, höja den fram och sätta tillbaka gäng grejerna bak för att inte fjädern skulle sitta löst.
Fjädern satt inte löst bak när vi hissade upp bilen så det vi lät det vara bak.
Löda ihop lite kablar till abs.
Såhär lämnade jag k-hämmaren förra året. Riktigt Haiki Poro mek men man var ju ivrig att få ut bilen!
Fram med människans bästa vän Vinkel-Harry!
Leta fram ett bra kapställe! Såg även nu att det ser ut som den läckt lite från lådan/kopplingen (syns till höger)
Och dela skiten på mitten och ta ut den med våld!
DEt var det jag hann med idag, kvar inför besiktning är att släcka airbag lampan som började lysa efter batteriet drog ur sig, samt fixa ett bromsljus bak som mystiskt har slutat funka.
Efter besiktning väntar en tur till lokala bilstereo butiken för att köpa lite grövre strömkabel och börja koppla in slutsteg till högtalare samt till nya baslådan ska bli ritigt gött!